{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.623 visninger | Oprettet:

Justering af tænding? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ved at justere min motor til at køre på Benzin istedet for petroleum. Jeg har nu fået den til at sejle ret driftsikkert på benzin, men kan ikke få den til at tage fulde omdrejninger.

Jeg har snakket med nogle som mener at den skal justeres i tændingen for at det vil lykkes.

En gang imellem når jeg sejler kan jeg få båden til at tage de sidste omdrejninger, det er ligesom om den har lidt svært ved at komme over mellemgassen.

Så spørgsmåplet er hvordan justere jeg tændingen på min gamle yamaha 40gek kerosene motor??

Håber der er nogle der lige kan give et råd her smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Justering af tænding?
  • #2   4. aug 2014 Jeg har slet ikke prøvet med petroleum. Det er svært at få fat i?

    Jeg har faktisk overvejet om det kunne være noget i den retning. Det er en 40 hk motor langbenet til en 14 fods fladbundet (ret tung) båd. Så overvejer om det er fordi den ikke kan løfte båden ud af vandet.

    Ændrede du heller ikke på luftskruen når du sejlede med benzin. Jeg har skruet min helt ind.


  • #3   4. aug 2014 Der er mere energi i benzin, så på benzin, vil motoren yde mere, og dermed kunne tage flere omdrejninger, end den ville kunne på benzin, forudsat, at motoren står rigtigt i tændningen og kaburatoren, herunder luftblandningskruen, til at køre på benzin...

  • #5   5. aug 2014 Men hvordan justere man så den tænding?

  • #7   5. aug 2014 Jeg finder ikke en manual til den her gamle dame smiley

  • #8   5. aug 2014 ved du om den er med platiner eller elektronisk tænding?

  • #9   5. aug 2014 Vil umiddeltbart tro den er med platiner ? Hvad skal jeg kigge efter?

  • #11   6. aug 2014 har en jetski med samme problem med den ik vil tage fuld gas, så følger lige med smiley er det når den er varm din ik vil tage gas? for har hørt at tændingen godt kan drille hvis den bliver for varm

  • #12   6. aug 2014 Ja, det bliver egentligt værre når motoren bliver rigtig varm. Jeg mistænker dog benzingennemstrømningen lidt. Det ville give god mening at den ikke får nok benzin når den når lidt op i omdrejninger. Det er nemlig ikke som om at den drukner. Skal ud og afprøve den idag, både med tænding og benzinskrue. Skal nok give tilbagemeldinger


  • #13   7. aug 2014 Så er båden testet endnu en gang.

    Det har intet med tændingen at gøre men derimod et benzin problem.

    Vi kunne ikke få den til at tage omdrejninger og den "4-taktede" Pludselig efter en times sejllads begyndte den at 2 takte og tog fart, og jeg skal love dig for at den kom af sted, tror den skød 25-30 knob.

    Vi fandt så ud af at den ene tank var løbet tør for benzin.

    Denne motor er udstyret med 2 tanke, hvor den først i de lave omdrejninger køre på den ene tank for så når den når 1800 rpm at slå over på den anden tank (som man så kan fylde med petroleum) og fortsætte der. Vi begyndte så at afprøve det her og fandt ud af at hvis vi startede båden fra stillet il 10 knob og så tog slangen af fra "begyndelsestanken" kunne motoren tage alle de omdrejninger den skal. Så enten får den for meget benzin eller også kan benzinpumpen ikke lave det rigtige tryk når begge slanger trækker! ?? nogle forslag?


  • #14   7. aug 2014 Jeg starter en ny tråd med dette problem under navnet: For meget benzin

    Så hvis der er nogle der oplever det samme kan de finde trådende mere korrekt.

    tak for jeres venlighed, trods problemerne igår havde vi en god tur, sejlede fra Ishøj havn og rundt forbi Brøndby havn. Sikke en skøn havn Ishøj og så nemt at få båden i vandet.


  • #15   7. aug 2014 godt i fandt fejlen smiley

Kommentér på:
Justering af tænding?

Annonce