3.623 visninger
|
Oprettet:
Justering af tænding? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er ved at justere min motor til at køre på Benzin istedet for petroleum. Jeg har nu fået den til at sejle ret driftsikkert på benzin, men kan ikke få den til at tage fulde omdrejninger.
Jeg har snakket med nogle som mener at den skal justeres i tændingen for at det vil lykkes.
En gang imellem når jeg sejler kan jeg få båden til at tage de sidste omdrejninger, det er ligesom om den har lidt svært ved at komme over mellemgassen.
Så spørgsmåplet er hvordan justere jeg tændingen på min gamle yamaha 40gek kerosene motor??
Håber der er nogle der lige kan give et råd her
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 24 Svar: 88
Jeg har faktisk overvejet om det kunne være noget i den retning. Det er en 40 hk motor langbenet til en 14 fods fladbundet (ret tung) båd. Så overvejer om det er fordi den ikke kan løfte båden ud af vandet.
Ændrede du heller ikke på luftskruen når du sejlede med benzin. Jeg har skruet min helt ind.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
dec 2013
dec 2013
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
dec 2013
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 4 Svar: 21
dec 2013
dec 2013
Det har intet med tændingen at gøre men derimod et benzin problem.
Vi kunne ikke få den til at tage omdrejninger og den "4-taktede" Pludselig efter en times sejllads begyndte den at 2 takte og tog fart, og jeg skal love dig for at den kom af sted, tror den skød 25-30 knob.
Vi fandt så ud af at den ene tank var løbet tør for benzin.
Denne motor er udstyret med 2 tanke, hvor den først i de lave omdrejninger køre på den ene tank for så når den når 1800 rpm at slå over på den anden tank (som man så kan fylde med petroleum) og fortsætte der. Vi begyndte så at afprøve det her og fandt ud af at hvis vi startede båden fra stillet il 10 knob og så tog slangen af fra "begyndelsestanken" kunne motoren tage alle de omdrejninger den skal. Så enten får den for meget benzin eller også kan benzinpumpen ikke lave det rigtige tryk når begge slanger trækker! ?? nogle forslag?
dec 2013
Så hvis der er nogle der oplever det samme kan de finde trådende mere korrekt.
tak for jeres venlighed, trods problemerne igår havde vi en god tur, sejlede fra Ishøj havn og rundt forbi Brøndby havn. Sikke en skøn havn Ishøj og så nemt at få båden i vandet.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 4 Svar: 21
Justering af tænding?