4.963 visninger
|
Oprettet:
Mercruiser, justering af tænding.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ville lige checke at tændingen på min 3.0L mercruiser med Denco EST tænding. Men, i manualen ser den plade man skal se grader ud fra sådan ud:
(link fjernet)
Men på motoren ser det således ud:
(link fjernet)
Hvordan hulen skal jeg gætte, hvad tand der er hvilken grad? der er jo intet hul at gå efter
Nogle der har prøvet det?
Mvh
Morten
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
Jeg kan evt. i aften lægge et billede ind på min profil hvis du er interesseret?
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Desværre har jeg ikke min motor ved hånden (strå i sverige) ellers ville jeg springe ud og se hvilket "hak" der betød hvad
Du skal huske den specielle fremgangsmåde der gælder for de nyere 3,0ère - altså "luse" 2 ledninger på strømfordeleren og afbryde kontakten ved gearskiftet (den der slår tændingen fra ved skift til frigear) ellers bliver din justering helt hen i vejret (har selv prøvet det)
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
Ja alle ledninger er luset osv.. nå jeg må ned og slibe, og se hvad jeg finder
Mvh
Morten
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
Jeg skal selv til at justere tænding. Det du skriver med at "luse" 2 ledninger på nyere motorer - hvor nye skal de være? Min er en Volvo Penta fra 1997.
Jeg gik ud fra at hvis man bruger en tændingspistol, så kan man stille tændingen (uden at luse ledninger mm. mens motoren kører. Jeg har tændingstidspunkter ved forskellige omdrejningstal.
Mvh. Jens
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
Mercruiser, justering af tænding..