{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.963 visninger | Oprettet:

Mercruiser, justering af tænding.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg ville lige checke at tændingen på min 3.0L mercruiser med Denco EST tænding. Men, i manualen ser den plade man skal se grader ud fra sådan ud:

(link fjernet)

Men på motoren ser det således ud:

(link fjernet)

Hvordan hulen skal jeg gætte, hvad tand der er hvilken grad? der er jo intet hul at gå efter smiley

Nogle der har prøvet det?

Mvh
Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser, justering af tænding..
  • #1   17. jun 2008 Kan self selv markere tdc, men det kan jeg jo ikke lave 110% præcist..

  • #2   17. jun 2008 Hvis du kan komme til at skrabe på pladen med tænderne, så fremkommer tallene (måske). Jeg har lige selv fået et nyt dæksel (det hvor pladen med tænderne sidder på) - og her er tallene tydelige (identisk med din tegning).
    Jeg kan evt. i aften lægge et billede ind på min profil hvis du er interesseret?


  • #3   17. jun 2008 Hmm, jeg må lige prøve at skrabe, de er garanteret rustet væk smiley

  • #4   17. jun 2008 De er slået ind i pladen - hvis de re rustet væk så prøv at finde en tilsvarende årgang motor og se hvor tallene har stået

    Desværre har jeg ikke min motor ved hånden (strå i sverige) ellers ville jeg springe ud og se hvilket "hak" der betød hvad

    Du skal huske den specielle fremgangsmåde der gælder for de nyere 3,0ère - altså "luse" 2 ledninger på strømfordeleren og afbryde kontakten ved gearskiftet (den der slår tændingen fra ved skift til frigear) ellers bliver din justering helt hen i vejret (har selv prøvet det)



  • #5   17. jun 2008 Hej E smiley

    Ja alle ledninger er luset osv.. nå jeg må ned og slibe, og se hvad jeg finder smiley

    Mvh
    Morten


  • #6   17. jun 2008 Hej EN N

    Jeg skal selv til at justere tænding. Det du skriver med at "luse" 2 ledninger på nyere motorer - hvor nye skal de være? Min er en Volvo Penta fra 1997.
    Jeg gik ud fra at hvis man bruger en tændingspistol, så kan man stille tændingen (uden at luse ledninger mm. mens motoren kører. Jeg har tændingstidspunkter ved forskellige omdrejningstal.

    Mvh. Jens


  • #7   17. jun 2008 Jens B: hvis det er som min (læs din manual) så skal 2 hvide ledninger luses sammen, og man skal tage killswitch kontakten fra og luse de ledninger også, før man kan justere tændingen..

Kommentér på:
Mercruiser, justering af tænding..

Annonce