Har lidt problemer {{forumTopicSubject}}
Jeg købt en fin Nordkapp motorbåd, med en 50 hk Johnson, med fuld kraft sejler den 14 km i timen, og ved alm ½ gas, ca 9-10 km i timen.
Min gamle 15 fod båd sejlede 19 km/t med en 25 hk motor, så der er noget galt, men hvad???
Min gamle 25 hk på den gamle orange båd brugte 6,14 ltr til Omø og hjem igen med fuld gas, og den nye 50 hk bruger 18 ltr, med 14 km/7.
Min skrue er en 11 3/4 x 17, er der nogle der ved om det er forkert, for den kommer ingen vejne den båd.
Har desv ikke omd tælleren sat til, da jeg ikke ved hvad de 3 ledninger skal sættes til, men den lyder som om den giver ok gas ved fuld power.
Nogle der ved hvorfor den sejler så langtsomt??
Hvad skal de 3 ledninger på min Honda omd tæller sluttes til??
Thomas
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 20 Svar: 95
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 15
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
Har taget billed af min skrue i min profil, motoren er vel 15 år gammel.
Men benzin forbruget tyder da på at motoren køre som den skal, men er det en for lille motor, syntes da 50 heste er okay, og jeg vil da tro ca 30-40 km/t var rigmeligt
Mens jeg har haft motoren har den sejlet 40 km, så det tandhjul burde være rundt, hvis den skal kamme over, m
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
Thomas
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 15
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
De tre ledninger er h.h.v. en plus, en minus samt en puls.
Puls-signal skal tages ved motorens ensretter, minus skal til batteri minus, eller nærmeste stel. Og plus skal tages fra batteri plus. Som Anders også skriver, er der normalt et udtag fra din fjernbetjening, til en omdrejningstæller.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og her er der iflg. pos. 1 , et udtag til omdrejningstæller.
http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=5&pCode=C0208089&path=BMC~A0000021~M0010668~M0010728~M0010729~C0208089&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
T
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Har du prøvet at trimme motoren helt frem og tilbage, for at se om det har en virkning ?
Din motor, skal ved fuld gas give ca. 5200 omdr./min.
Måske en mindre skrue ????????????
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Men prøv så lige, at skrue hele indsugningsfilter-huset af, sæt fjernbetjening til motor på fuld gas ( motor skal ikke være startet !!! ), og se så om begge karburator-spjæld står 100% åben. Det kan være dine forbindelses-stænger til karburator der er gået løs, så den ikke giver fuld gas.
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
T
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Men se nu lige, om karburatorer åbner helt, når håndtag står i "fuld gas"
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
jeg har ikke set så mange johnson 50 hk, men mindre motore har en sikring mod hvis der er en sten der ammer propellen, hvis den split knækker kan skruen ikke dreje rundt. jeg har prøvet og knække en split uheldigt, dvs at den satte sig fast så akslen kunne trække skruen, men med stor modstand. jeg ville prøve og tjekke modstanden hvis du sætter skruen på og drejer rundt i fri gear og mærker modstanden, så prøver du og sætte den i gear og prøver igen og mærker modstanden (hvor du tørner motoren med skruen) og til sidst prøver og tørne motoren ved start krandsen med hænderne. for så skal der gerne være samme modstand ved skruen når du tørner motoren. og den skal gerne gå let i frigear ved skruen, ellers er problemet i benet på motoren
Har lidt problemer