{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

kenneth A
kenneth A
Følgere: 14 Emner: 4 Svar: 14

Har jeg motor problemer? {{forumTopicSubject}}

Hej baadgalleri.

Jeg var oppe efter min første båd i sidste uge, fik sat den i vandet og sejlet en lang tur, igåraftes.

turen ud sejlet vi i mod vind og havde ingen problemer..

turen hjem sejlet vi med, medvind/sidevind.

den der sad ved motoren begyndte at se hvid damp eller røg og begyndte at lugte lidt af udstødnings os, dampen eller røgen forsvant hurtigt fra den kom fra motoren og ud i luften, den var meget hvid og svag, hvis jeg gav mere gas eller hævede motoren kunne vi ikke se det.

Den meldte ikke om varm motor, motorskjoldet var lunt men ikke varmt.
der var konstant kølestråle.

Tænker godt det kan ha' været der på vej ud fordi vi havde modvind og ikke har lagt mærke til det?

Jeg ved godt der er blevet skrevet om dette tidligere, men det har været i de kolde mdr. Jeg håber virkelig at det vi så bare har været damp!

Mototen er en evinrude fra 05. og har ca. kørt 250 timer, fik service i 2020.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har jeg motor problemer?
  • #2   4. aug 2021 Er det Evinrude e-tec?

• kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    aug 2021

#3   4. aug 2021 Tak for svar Rasmus!

Steen, ja det er det 40 hk

• #4   4. aug 2021 Har selv en 60 hk evinrude e-tec på 6 år, ja de damper en del og det er helt normalt. De har en lidt højere drifttemp som jeg husker er det 72 grader.. så de damper en del, især i koldt vejr. Og de fleste 4 takt har en drifttemp på 62 grader,de damper næsten ift e tec

• kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    aug 2021

#5   4. aug 2021 Mange tak! smiley

Nu er jeg mere rolig.

Den har heller ikke gjort det så meget idag, justeret den mere op så den ikke fik så meget vand.

• #6   4. aug 2021 Selj du bare afsted, der ligger erhvervsfiskere som sejler mellem 600-700 timer mellem hvert service/pr år, i den lokale havn.. De skifter deres evinrude e-tec ud når de runder omkring 2100-3000 arb timer og de kører stadig fint og bliver solgt som fritids motorer efterfølgende .. Men Evinrude e-tec laves ikke mere desværre, der fås stadig reservedele i årene frem. Det er lidt ærgerligt for det er alletiders motor, langt mellem service hvert år/300 timer, ingen tandrem. bare fyld anbefalet 2 takt olie på tanken samt frisk benzin og sejl..

• #7   4. aug 2021 Du skal selvfølgelig påfylde det olie som din motor er indstillet til, fx xd 100 eller xd 50.. Xd 100 er den bedste olie og lugter næsten ikke ift xd 50 olie..

• #8   8. aug 2021 Steen, hvad køber erhvervsfiskerne så i stedet når de skifter deres e-tec ud smiley

• #9   9. aug 2021 Per. Det ved jeg ikke endnu, den lokale evinrude forhandler som laver service på deres e tec, har ikke fået et mærke ind som erstatning for e tec endnu..

• #10   11. aug 2021 Har Evinrude meldt ud de aldrig vil lave motorer igen.
    Eller blot at de stopper

De 2 ting behøver jo ikke være det samme

Kommentér på:
Har jeg motor problemer?

Annonce