Motor dør ved lave RPM;-( {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har et problem med min mercury xr2 150 black max. Den sejler fint så længe den er oppe i lidt rpm, men ved havnemanøvrer er det helt galt. Når man sætter den i fremad gear, skal man være lidt hurtig til at gi den lidt gas, ellers dør den bare. Det er værre i bakgear, der vil den slet ikke noget, ligemeget hvor meget gas den får. Kan det være en defekt benzin pumpe? Ved ikke hvordan det virker med sådan en pumpe, men har en ide om at jo flere rpm motoren går, jo hurtigere kører benzin pumpen også rundt? Og derfor kører den fint i de højere rpm?
Nogen bud på hvad det kan være? Er lidt på bar bund her:-(
Det er en v6 fra midt 80`erne
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Jeg kunne godt have en ide om det bare er en justering af din tomgang, plus kabler.
nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114
nov 2012
Som skrevet ovenfor er tændrørene helt nye. Kan da måske godt være en tomgangsdyse, men tror bare ikke det er der problemet skal findes, den vil jo godt gå i tomgang, også hvis man sejler fremad. Den skal bare lige ha lidt gas først og så tilbage i tomgang. Hvorfor er problemet størst når jeg skal bakke? Der går den i stå ligemeget hvad jeg gør. Både i tomgang, lidt gas og fuld gas. Kompressionstesten var go, så det har jeg udelukket. Måske jeg skulle se om det er til at skaffe pakninger til karburatorerne og renoveringssæt til benzinpumpen, og så ta det fra den ende af? Det kan vel også være noget elektrisk noget det er galt med, eller??
Ku være fedt at finde en der har sejlet med, eller kender sådan en gammel xr2, der havde nogen fif til at få den til at gå ordentligt, for den trækker virkelig godt og får båden ud af vandet med det samme den får noget øre:-)
nov 2012
Andre der har nogen bud på hvad det kan være der driller mig???
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
Ved ikke om dette løser dit problem, men prøv og se om du har sammen problem som jeg havde.
Dette billede er fra min benzinpumpe, og efter jeg fik en ny "paknings ring" på var der intet problem.
jeg havde ca. samme problem som dig.
Held og lykke.
nov 2012
Har tjekket op på kabler. Det var ikke der løsningen skulle findes:-(
Kevin C
Det der skal jeg da lige ha tjekket op på, for det lyder mere rigtigt end slappe kabler og for lav tomgang.
nov 2012
En ny pakning er under fremstilling ude i mit skur, da det ikke er sådan noget man kan købe hvor som helst:-)
Håber på godt vejr en af de nærmeste dage, så båden kan komme i vandet og blive afprøvet.
Krydser fingre:-)
Motor dør ved lave RPM;-(