{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Nicklas N
Nicklas N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27

Seadoo Bombardier XP 99 {{forumTopicSubject}}

Hej der ude

Jeg har fået anskaffet mig en seadoo xp. Jeg er bare løbet ind i et problem, et stik til statoren er brændt i stykker, og derfor skal det skiftes. Den ene del af stikket sidder på/i motoren. Jeg har prøvet at tage udstødningen af, for bedre at kunne komme til, men her løber jeg panden mod muren. Den kan jeg ikke få af, og all verdens andre løsninger virker ikke. Så mit spørgsmål er om der er nogle her som har viden herom?

Mvh Nicklas

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Seadoo Bombardier XP 99
  • #1   20. maj 2013 Du bliver nødt til at komme med lidt flere oplysninger.
    Først, hvorfpr kan du ikke få udstødningen af ?
    Den er monteret med 4 bolte og 1 spændebånd. Der er også en køleslange du lige skal have af, men ellers er der ikke mere.

For det andet, ved du så hvorfor stikket er brændt af, for det er afgjort ikke udstødningen der er skyld i det.

Sidst men ikke mindst, har du købt den defekt, eller har du sejlet på den inden den gik i stykker.

profilbillede
  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

#2   20. maj 2013 Hej Frank

Jeg kan ikke få udstødningen af fordi på min xp'er kan man ikke komme til bolt nr. fire.

Jeg har købt vandscooteren som defekt, har haft den startet med lidt besvær men efter det så var den helt død, og vi fandt frem til dette.

Jeg har snakket med en seadoo forhandler og han siger at det ligner statoren som er stået af hvilket også passer med de tegninger man kan se på nettet. Men hvorfor den er brændt af er mig en gåde, har umidbart en ide om at der har været en dårlig forbindelse og der så er kommer vand i og det så har skabt en kortslutning. Gamle ejer fortalte at han havde været ude og sejle og så var den pludselig gået ud og så kunne de ikke få liv i den igen..

Mvh Nicklas

• #3   20. maj 2013 Bolt nummer 4 skal faktisk ikke være en bolt, men en møtrik.
    Den er lidt svær at komme til, men det burde kunne lade sig gøre.
    Muligvis skal du modificere en fastnøgle lidt med en nedstryger, men så har du også 1 stk specialværktøj til Seadoo.
    Kan du stadig ikke få den ud, så må hele motoren incl udstødning tages ud, og så må du skille det ad når den er ude.

Det lyder mest som om der er kommet vand i den.

Hvis du går herind, så kan du downloade manualer gratis til din Seadoo.
    http://seadoomanuals.net/manuals/1999-seadoo.php

• Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

#4   20. maj 2013 Det er enlig også en møtrik. Har læst lidt rundt omkring at det ikke er nødvendigt at fjerne udstødningen for at komme ind til den der stator, man skal bare fjerne de store luftslanger foran og olietanken så skal man kun klodse motoren op. Har du meget erfaring med at rode med seadoo? Og ved du hvordan man skifter det stik??

Mvh Nicklas

• #5   20. maj 2013 Hvis det er en xp 947 cap, så skal du afmonterer luftfilter kassen og pille dine karburatorer af for at kunne komme til den nederste bolt. jeg ville fjerne hele udstødningen uden at løsne det store spændebånd, det er kun de 4 skruer samt 2 skruer ind i siden som holder den. Den ene sidder lige over statoren, og den anden sidder mellem cylendrene på bagsiden samt løsne de 3 vandslanger og spændebåndet på selve udstødningsslangen
    Når du har pillet hele huset af med stator pladen kan du finde alle info på seadoo -net.com for at måle spolerne ud, men mit bud har været en dårlig stel forbindelse i stikket

• Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    maj 2013

#6   20. maj 2013 Det en seadoo xp limmited fra 99.

Okay, jeg må se hvad jeg gør idag - håber ikke der er sket mere end det lille stik. Må lige gå ledningsnettet efter inden jeg smidder den i vandet.

Kommentér på:
Seadoo Bombardier XP 99

Annonce