{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Indreg af bådtrailer {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en lille båd, hvor der er en "ophalervogn" til.
Jeg har ladet mig fortælle, at der skulle være stor mulighed for at få den indregistreret som bådtrailer, så den kan køres lovligt efter bilen.
Der er tale om en W.Heinemann 650kgs trailer uden bremser.
Jeg spurgte idag 23/8 i synshallen, da jeg alligevel var forbi med en bil - De mener jeg skal kontakte trafikstyrelsen osv.
Men er der nogen steder, hvor jeg kan finde typegodkendelser på traileren evt? Og hvad skal jeg ellers bruge for at indregistrere den.
Søger erfaring fra andre der ved noget om det, og evt har været samme tur igennem.

Jeg har ingen papire på traileren, og det er derfor det er lidt bøvlet end som så.

På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indreg af bådtrailer
  • #1   23. aug 2012 Du skal kontakte fabrikanten, og få en typegodkendelse.

Westfalia Heinemann AG
    Krombacher Str. 41
    57223 Kreuztal, Westf
    Telefon: 02732 8970
    Telefax: 02732 89711

Kan du ikke skaffe de rette papirer til traileren, er og forbliver den en ophalervogn.

• #2   23. aug 2012 Kim - Super, tak for det. Havde ikke lige tænkt over, at W'et stod for Westfalia.
    Har nu prøvet at kontakte dem pr email, så må vi se hvordan det går smiley

• #3   23. aug 2012 Et godt råd: Glem det

• #4   23. aug 2012 Peter - Nu koster det heldigvis ikke noget at prøve, og har et par tråde jeg kan prøve at trække i. Så nu må vi se hvad der kan ske smiley

• #5   23. aug 2012 Hej Morten : Hvad vejer din båd? og hvad vejer din trailer?
    Jeg venter på dit svar
    Peter B

• #6   23. aug 2012 Jeg har ikke en konkret vægt på båden pt. Men vil gætte på den er ca 250kg. Og traileren er opgivet til at veje 50kg på typepladen, men vil tro den vejer godt 100kg.

• #7   23. aug 2012 OK så slipper du for bremser.
    Jeg har selv en havnetrailer uden nr fra Sverige hvor jeg købte båden, tro mig alt det du skal igennem for at få den indr. og plader på det er ikke besværet værd.
    Det er så problematisk og hvad kan du spare= intet.
    Køb en brugt du får den ikke til de 2000 kr som du søger men jeg vil tro 5-6000 så har du den.
    Held og lykke
    Peter B

• #8   23. aug 2012 Der er nu nummer på min, derfor jeg håber lidt mere på de måske kan være behjælpelige. Der hvor jeg er mekaniker til daglig, er vores nabo firma sælgere af trailere og andet, vil prøve og se om de evt kan være behjælpelige med noget, da vi tit snakker med dem.

• #9   23. aug 2012 Jeg har også fabrik og nr på min i Sverige, det hjælper ikke en skid.
    De 4 K du tror du kan spare løber op i meget højre beløb, der er tudinder sf kroner i stempelsfgifter og andre til, det bliver dyrere end mit foreslag ti en anden trailer til 5-6 K.
    Mit gode råd er stadig glem det, lad mig hører hvad der sker
    MVH
    Peter B

• #10   24. aug 2012 Jeg har nu fået svar tilbage, på min mail fra Westfalia Tyskland. Typegodkendelser og det nødvendige for indregistrering, kan købes direkte ved dem for 90 Euro. Så nu må vi se hvad der sker smiley

• #11   24. aug 2012 dvs under 800kr..billigt

• #12   24. aug 2012 Ja faktisk også lige under 700 smiley Så det kan måske sagtens svare sig smiley

• #13   25. aug 2012 Tillykke Morten:
    Det er godt nyt , prøv at spørge i synshallen hvad der ellers kræves inden du går videre.

• #14   26. aug 2012 Der har jeg været forbi, de snakkede umiddelbart kun omkring typegodkendelser, og de andre godkendelses papire. Og så skal traileren selvfølgelig kunne synes smiley

• #15   29. aug 2012 Jeg kæmpede sidste år med at få indregistreret bunden fra en campingvogn som bådtrailer. Laaaaaaaaaaaaaaaang historie men det lykkedes.

Jeg fik typegodkendelsen fra Trafikstyrelsen til den nette sum af 0 kr. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre på din. Du skal bare oplyse godkendelsesnummeret til dem. - Hvis altså du har det. Jeg havde den gl. reg.attest på CV'en, så kunne se godkendelsen der.

• Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #16   29. jan 2013 Hej Morten.

Jeg står i samme situation lige nu, så mit ? til dig.
    Kan du huske hvilken E-mail du skrev på.

Jeg har nemlig en 650 kg trailer som er købt som værende en ophalervogn, men jeg kan ikke se noget stelnummer på den, var der noget nummer på din.

• #17   29. jan 2013 havde selv en heinemann 650kg trailer til min gule racer..den var indregget på dk plader.. så alt kan lade sig gøre

hvis den har været synet i tyskland, er det meget nemmere at få den på dk skildte

• #18   1. feb 2013 Brian - Nej der var ikke noget stelnr på min vogn heller.
    Men jeg har også solgt min nu, så jeg gider ikke bekymre mig mere om det.
    Der skulle dog være mulighed for indregistering, prøv og skriv direkte til Westfalia Tyskland.

Kommentér på:
Indreg af bådtrailer

Annonce