{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.343 visninger | Oprettet:

Motoren går istå når den sættes i bak {{forumTopicSubject}}

Der var lige en til jeg ville høre om jeg kunne få svar på. Motoren starter fint og kører også fint op og ned i fart. Dog er der to ting som ikke er 100%.
1. Jeg starter og lader motoren gå i et par minutter men når jeg skal bakke dør motoren og så er den lidt svår at få gang i nærmest som den drukner.
2. Når jeg har været ude og skal have båden ind på plads er det det samme når jeg kører frem og tilbage så dør motoren.
Den ligger på va 700/omdr. I tomgang både kold og varm.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motoren går istå når den sættes i bak
  • #1   1. aug 2012 måske du skulle prøve og rense kaburatoren???

• #2   2. aug 2012 Jeg fik skiftet pakninger her i foråret af en prof samtidig med at der kom termostat i. ( den var taget ud af tidligere ejer!)
    Tidligere var der ingen problemer. Ville de skilde den ad eller køre rens igennem?

• #3   2. aug 2012 hva så når du sætter den i gear hvis den har lidt gas...går den så os ud?

• #4   2. aug 2012 Det er først når den går i gear jeg kan give gas. Det er et gashåndtag med fri gear og ellers frem og tilbage i et greb.

• #5   2. aug 2012 Da du ik har skrevet hvad motor du har i går jeg ud fra det er en Mercruiser der sider en lille kontakt ved dit gear på selve motoren som slå gnisten fra når du sætter i gear den er der fordi at et alpha one drev ikke har en kobling så der sidder en gribeklo i drevet som holder den i gear den kan ikke deaktivers før motoren ik trækker i drevet.
    Det du kan gøre er at hæve omd fra 700 til 800 900 da det godt kan være den står for lavt i tomgang. Og husk at når du skifter gear at du skal rykke hurtigt i gear så den går i med det samme så du ik slider gearet men det ved du jo godt
    Håber det vi hjælpe på dit problem mvh Rene

• #6   2. aug 2012 Hej tak for forslag

Sorry det var jo lidt vigtigt. Det er en volvo penta 3,0 gl med cobra zx drev? Men jeg prøver at øge omdr.
    Der er ligesom et hak når man sætter vælgeren i gear, derefter tager den ved.

• #7   2. aug 2012 Når du gør dette er det ik som om din motor i et split sekund går ned i omd for så er det samme system men ja op med de omd så tror jeg problemet er løst

• #8   2. aug 2012 Jeg tror du har ret at den går ned i omdr. når den går i indgrep. Jeg prøver at øge lidt.
    Tak for hjælpen og god sommer.

• #9   2. aug 2012 Hvis det er SX Cobra drev er der konisk kobling og ingen mikroswitch kontakt.....

• #10   2. aug 2012 Det er rigtigt, så vi må gå ud fra at tomgang står for lavt. Men jeg kan se i indtruktionsbogen at man kan justere gearkablet- kan det måske være at den står for "stramt"? Jeg er slet ikke i tvivl om når den går i gear. Men det er den første båd jeg har så det kan være det er normalt at det giver et lille ryk

• #12   2. aug 2012 Ok den havde jeg ikke set. Så passer det med den går istå når der er belastning på.
    Tak og god aften

• #13   2. aug 2012 Det var satme ik mange omd til sådan en lille motor min går med 800 850 og det er en v6

Kommentér på:
Motoren går istå når den sættes i bak

Annonce