{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.713 visninger | Oprettet:

AQ130 går istå i tomgang efter.... {{forumTopicSubject}}

Hello
Jeg har endelig samlet min motor efter at have gravet al rusten ud af kølesystemet. Alt kører perfekt og den drøner bare der ud af. Bedst som man lægger gassen ned så man sejler langsomt nok til at gå i havn, dør motoren. Den vil så ikke starte igen, før der er gået ca 10 minutter.... Nogen der har gode forslag ?
Karburatorne er af typen Solex (dem med klokken)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AQ130 går istå i tomgang efter....
  • #1   19. maj 2008 Hov, nej det er en anden på havnen der har SOLEX... Min har Stromberg karburatorer

• #2   19. maj 2008 jeg tror du skal ha justeret din karburator. Den har et par svagheder, men er en rigtig go karburator. Du skal have jekket din svømmer højde, for det lyder som den drukner når du kommer fra fuldgas og ned, og det er derfor du skal vente 10min før den kan starte igen.
    prøv evt og spørg på dansk landrover klub om denne karburator, for der er nogen derinde der ved rigtig meget om den og om hvordan du skal justere den optimalt.

• #3   19. maj 2008 har du set efter membranen i toppen af kaburatoen og er der det olie på der skal være det hældes på ved det lille plastik låg i toppen og skal være af atf typpen nålen og dysen skal også være ok og stillet rigtigt ellers giver den ikke det den skal eller giver for meget lige et side spørgsmål hvordan har du stillet din knast akxel da jeg har et problem med at når jeg stiller min knast på mærket og starter skyder den benzin bag ud af karburator stiller jeg den så en tand efter mærket virker den til at køre fint i min bog står der at hvis man stiller indsugnings ventilen på 1,45 mm skal den begynde at åbne ved 0 grader det gør den kun hvis den står ved siden af mærket

• #4   19. maj 2008 Hej Lars P
    Lækker båd du har der....
    Jeg tror du skal stille den på de mærker der er, også vende tændingsrækkefølgen så nr.1 blir nr.4....Sjovt nok, er tændingsrækkefølgen på min, modsat af en anden der ligger i havnen, som jeg roder lidt med.... Men min kører altså.... Er du ellers sikker på at knasten er rigtig? Du har ikke fået fat i en "tuning" knast?

• #5   19. maj 2008 chris m.
    Jeg har kontrolleret ALT på nær svømmerhøjden. Men nu ved jeg hvad jeg skal lave i aften smiley

Kommentér på:
AQ130 går istå i tomgang efter....

Annonce