{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  benzinpumpe
  • #1   3. jun 2012 tættest på tanken, helst ikke i sollys, så holder den længere, lad vær med at montere el-pumpe, lav tingene så simpel som muligt på en båd

• #2   3. jun 2012 Hvad er der nu galt med El-pumpe,? har haft det mont,på alle mine både,virker OK.
    Ps, Og så bliver man fri for at skulle om agter og pumpe benzin til motoren før man kan starter den. smiley
    Mvh. Leif H.

• #3   3. jun 2012 ja det er fint med el -pumpe så længe der er strøm på batterierne. men den dag hvor man ikke har mere strøm på batterierne er det bare træls at ligge midt ude på vandet
    med motorstop
    jeg skal bare ikke have nogen ledninger med med strømførende ledninger i nærheden af mit brændstofsystem. hvad ville der ske hvis pumpen brænder varm ?
    BOOOM!!! tror det er grunden til man stadig benytter Vakuum-pumper på påhængsmotorer.

• #4   4. jun 2012 Ang,strøm til El pumpe,skal der vel også strøm til start motor, Vi snakker vel om motore med El start.? Selv en vakum-pumpe kan vel også holde op med at virke,Så,?
    Ang,strømførende ledninger,så tænk på tankmåler.
    Ps,I næsten alle nye biler i dag,sider der el benzinpumper,og ledninger tæt på hinanden,mener ikke det har givet noget problemer.?
    Men det skal selvfølig mont,rigtig.
    Mvh. Leif H.

• #5   4. jun 2012 De fleste påhængsmotorer kan trækkes igang med snortræk selvom de er med el-start. ved ikke om din kan. ang. tankmåler benytter jeg pejling med en pind, syntes det er mere præcist. og troværdig.
    Ved godt at de montere pumper i tanken på biler, men på en bil ligger tanken også bedre beskyttet, væk fra passager, og man har da mulighed for at løbe væk fra lortet hvis der der skulle ske brand, den eneste mulighed man har i en båd er at hoppe i baljen ! det er måske ikke det sjovest hvis man ligger 40km ude på havet.
    jeg har bare hørt om en historie om en båd der gik i brand pga. defekt benzin pumpe så derfor skal jeg ikke have en !
    men Martin W, hvis du vil have en el-pumpe monteret, vil jeg foreslå du stadig montere en alm. pumpebold, så kan du nemlig altid komme i land, selvom både din el-pumpe og vakuum-pumpe i motoren skulle stå af.

• #6   4. jun 2012 Mange både med Indenbordsmotorer,bruger El benzinpumper,( evt højtryk.)og det mener jeg kun har givet problemer,"hvis folk ikke har vedligeholdt deres motor+haft dårlig Motorrums-ventilation" Ang,at måle tanken med en pind,mener jeg det er en dårlig ide,da man får benzindampe frigjort i båden.(ikke smart.) Det med en snor,og en 70/140 Hk motor, (eller der over ),er heller nogen ide jeg kan anbefale.
    Ps, Man behøver ikke at fjerne sin "pumpebold" eller vakuumpumpe,når man mont,en el-pumpe, ( bruger el-pumpe fordi der er ca,4 meter fra tank,til motor.) har kørt med det i ca,10 år,og det har virket upåklageligt.
    Ang,at springe i vandet,håber jeg da du har dit sikkerudstyr ombord,såsom,veste+nødblus.evt,radio.hvis du skulle befinder dig 40,km ude på havet.
    God sommer på vandet.
    Mvh. Leif H.

• #7   5. jun 2012 Tak for de mange gode råd, jeg tror jeg flytter min vakumpumpe ind ved tanken. Hilsen Martin

• #8   5. jun 2012 Benzin-dampe ? har du heller igen udluftning på din tank ?
    selvfølgelig har man da sikkerheds udstyret iorden, men jeg tror ikke hverken radio eller nødblus gør noget godt hvis båden står i flammer.

• #9   5. jun 2012 Prøv lige at læse hvad du selv skriver,mener du der er fornuft i det.? eller er det kun for at få det sidst i ord i indlæget.?
    Sikkerheds udstyret er mange ting,Bla,ilslukker.VHF radio er en god ting,når man er i nød,så man kan få hurtig hjælp.
    Ang,udluftning,så har mine både indbyggede tanke,og der det standart.
    God sommer.
    Mvh. Leif H.

• #10   5. jun 2012 Er godt klar over hvad jeg skiver, kan bare ikke forstå hvorfor det vil frigøre en masse benzindampe fordi jeg pejler min tank med en pind? (:
    jeg har har også selv indbygget tank i båden, som også har udluftning og der vil vel også kunne opstå dampe. så.?
    Men blev nok lidt kort i mit svar da jeg syntes jeg pludselig blev belært om sikkerhed til søs, hvilket jeg ikke havde bedt om. men det er selvfølgelig ingen skade sket ved at drøfte det.
    Men ja God sommer.
    Mvh. kristian J
    ps. hvis min båd bryder i brand, kan jeg så kalde dig op på VHFén ? (:

• #11   5. jun 2012 Ja,hvis jeg er på vandet.! ellers prøv SOK.
    Mvh. Leif H.

• #12   5. jun 2012 nice one leif

• #13   5. jun 2012 Hej igen. Så flyttede jeg pumpen ind ved tanken og vi satte båden i vandet. Ganske vist lidt uroligt vand i jyllinge, men nu skulle det være. Starter fint men efter 1 min bliver vi nød til at pumpe med vakumpumpen for at den ikke går ud og lidt ekstra chocker. Båden går faktisk hurtigt op og planer, men skal hele tiden hjælpes med benzin. Spørgsmål: Hvad kan der dog være galt ?

• #14   5. jun 2012 Ring til mig,så finder vi ud af noget.!
    Mvh. Leif H.

• #15   5. jun 2012 den suger falsk luft mellem tanken og pumpen i din motor( vakumpumpen)...
    du pumper med bolden.. ikke vakumpumpen

• #16   5. jun 2012 Lige min tanke,Mek....OMC.
    Mvh. Leif H.

• #17   6. jun 2012 Hej leif. Jeg ringer smiley Hilsen Martin

• #18   6. jun 2012 Havde samme problem på min 20 hk johnson og der var det en mebran i pumpen der var defekt:-( og efter hvad jeg lige kan se er det samme type pumpe vi kører med...... Har du haft pumpen adskilt og tjekke?

• #19   6. jun 2012 Hej Jannik. Nej ikke endnu, Leif tjekker den for mig:-) Det er godt at have jer til at hjælpe, Har købt ring og vandski til drengene, så det kribler at få den i vandet igen. Hilsen Martin

Kommentér på:
benzinpumpe

Annonce