{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Elektrisk benzinpumpe
  • #1   21. feb 2015 Jeg ser lige med smiley

• #2   21. feb 2015 Det er bare helt fint smiley

• #3   21. feb 2015 Det kan man godt, det skal bære en pumpe med frit gennem løb når den ikke er i brug, det er ikke noget jeg selv har prøvet, det er noget jeg har læst, om det var her inde , kan jeg ikke huske, mener at det var en pumpe fra biltema.
    Mvh. Kurt.

• #4   21. feb 2015 Kan man ikke få en der erstatter de mekaniske pumper på motoren?

• #5   21. feb 2015 Tror jeg ikke du kan da en elektrisk pumpe leverer benzin hele tiden og du har jo ikke nogen returslange ved den originale pumpe

• #6   21. feb 2015 Ja det har du ret i, men hvis den har vel et max tryk som man kan købe i flere forskellige størrelser. Men det kræver selvfølgelig også at motoren godt gider det tryk, selv ved tomgang.

Er der en måde at tjekke om man har tryk nok på sine mekaniske pumper? Gerne ved forskellige omdrejninger og belastninger.

• #7   21. feb 2015 Hvad gør motoren?

• #8   21. feb 2015 Den sejler fint op til 3000 omdr. men ikke mellem 3000-4200 og ved fuld gas sejler den perfekt igen. Den går simpelthen ud mellem ca 3000-4200 omdr. og så skal jeg lige pumpe min bold igen og så starter den fint.

• #9   21. feb 2015 Det kan være at der er en utæthed mellem motor og tank, hvis du har mulighed for at hæve tanken op over motor højde, hvis der så ingen problemer er, kan det være at det er pumpen den er galt med.

• #10   21. feb 2015 Den mulighed har jeg desværre ikke lige umiddelbart. Kan man eventuelt komme en form for manometer eller lignende på imens man sejler så jeg kan se benzintrykket? Det kræver selvfølgelig også jeg kender værdierne.

• #11   21. feb 2015 Tjek slange / bold mellem motor og tank, er det ok, så er det sikkert benzin pumpen som skal have en rep sæt.

• #12   21. feb 2015 Jeg har skiftet slanger og bold ud, men der hjalp desværre ikke.

• #13   21. feb 2015 nu er det selvfølgelig altid bedst at reparere det originale system - MEN - hvis du ønsker at skifte til elektrisk pumpe så kan jeg ikke se at det skulle være et problem, hvis blot du bruger en membran type ala denne her (link fjernet)
    den skal ikke bruge returløb da den stopper selv ved modtryk (svømmer i karburator lukker)

den virker dog ikke hvis du har en motor med indsprøjtning.

jeg har selv brugt præcis den model på en indenbordsmoter hvor den mekaniske pumpe svigtede.

• #14   23. feb 2015 jeg tror det er din benzinpumpe der er defekt men det kan du jo nemt teste ved at tage den af og puste suge i den
    Det er med en elektrisk benzinpumpe !! GLEM DET

• #15   23. feb 2015 Hvordan skal de opføre sig når jeg puster eller suger? Skal der være masser af modstand?

• #16   23. feb 2015 hvis du piller pumpen af som sidder med 2 bolte og tager slangerne og puster og suger i studserne
    den ene skal du kun kunne puste i og den anden skal du KUN kunne suge i
    hvis du kan puse eller suge i begge huller er din membran i stykker og pumpen skal udskiftes
    Jeg ved ikke med sikkerhed om man kan teste det uden at pille pumpen af men du kan da prøve og starte med at nøjes med at tage de 2 slanger af og så suge / puste i studserne for der skal stadig kun være gennemgang den ene vej.
    og LAD VÆRE med at forsøge at skille pumpen ad med mindre du ved hvad du har med at gøre

Du har jo ikke skrevet noget om HVAD det er for en motor men jeg går ud fra at det er en ældre karburator model med en mekanisk benzinpumpe for ellers kan du IKKE bruge denne fremgangsmåde

• #17   24. feb 2015 Det er helt korrekt. Det er en 90hk Mercury 4 takt fra 99. Jeg vil da lige prøve og tage dem af og puste/suge i dem. Hvis de er i stykker kan man så købe et rep sæt til dem?

• #18   24. feb 2015 Hej Daniel
    Jeg må desværre hoppe af for jeg ved ikke hvordan systemer er p en 4 takter
    men jeg vil da råde dig til at kontakte en merury mekaniker og høre ham om for jeg er ikke helt sikker om benzinpumpen virker på samme måde som på en 2 takter og jeg vil nødig give dig forkert info men du KAN jo kontakte mekanikles : omc marine service eller Leif H her på BG de ved da helt sikkert hvad der skal til
    MVH Hasse

Kommentér på:
Elektrisk benzinpumpe

Annonce