{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

2 takts olie til seadoo {{forumTopicSubject}}

Hey Folks !

Skal have fat i noget 2 takts olie til min seadoo fra 94 og det SKAL være brp xps smiley har googlet som en gal på engelske og tyske firmaer over nettet for at finde lidt, syntes jeg havde fundet noget billigt på et tidspunkt men indtil videre har jeg fundet 3 x 3,8 liter til 160 pund, men det giver ca samme literpris som herhjemme smiley nogen der kender nogen gode steder eller hjemmesider ? syntes jeg havde fundet en tidligere, men kan simpelthen ikke finde den igen og har googlet det på 20 forskellige måder efterhånden

på forhånd tak
MVH
Casper Nyland

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 takts olie til seadoo
  • #1   25. mar 2012 Du skal bare have noget totakts olie til marine motore. Jeg sejler selv med yamahas olie og total olie og hvis jeg kommer i nærheden af noget andet marine 2 takts olie.

• #2   25. mar 2012 det vil jeg helst undgå efter utallige rådgivninger omkring hvordan "almindelig" marine 2takts olie efterlader for meget aske i de gamle seadoo motorer...derfor mange brænder dem af og skal have nye motorer...og stemplerne i denne her er stadig i perfekt stand netop fordi den kun har sejlet med den rigtige olie smiley du kan læse rigtig meget om det på amerikanske forums, især seadooownersforum og pwctoday. Der er masser af folk der har brændt af netop pga af fået meget aske aflejring fra f. eks. quicksilvers olie, og det er jo mercurys mærke smiley

Men ellers tak for svaret smiley

Mvh
    Casper Nyland

• #3   25. mar 2012 Oki skal ikke kunne sige om det er et problem på seadooerne. Superjets syntes jeg aldrig der er problemer med. Men så må du jo hellere finde det rigtige olie. Hvad med det customski sælger?

• #4   25. mar 2012 Ved heller ikke selv om der vil ske noget med det, men jeg vil så nødig tage chancen hehe smiley ja, de har til 4-takt, men min skal jo gerne have noget fra før 2. verdenskrig... ja men det fede ved f. eks. england er jo at deres afigft er så meget lavere...købte f. eks. msd tændkabler derovre, og med fragt sparede jeg 562 kr i forhold til hvad en forhandler herhjemme i dk skulle have for det smiley

• #6   26. mar 2012 Ja, men det er ikke BRP´s smiley men det er noget med de krav der, den her møder godt nok API-TC, men ja, så vidt jeg har kunne læse er folk meget u-enige om de krav Hehe smiley

Men den koster jo også det samme som BRP´s egen, jeg gav 126 kr ude ved jet-trade i århus så...Men tak for det uanset hvad smiley

Mvh
    Casper Nyland

• #7   26. mar 2012 Jeg ville nok vælge at rense oliebeholderen, og så efterse/ justeringen oliepumpen 1 gang om året istedet for at ofre en formue på brp olien. Vi bruger selv castrol udenbors olie til 36 kr L + m0ms ved køb af 12L..
    Har selv lige renoveret en rxdi fra 2002 og du ville korse dig hvis du så hvad oliebeholderen indeholdt af sand/slam lignende substands som let kan finde vej til pumpen og derved blokerer for olie tilførslen

• #8   26. mar 2012 Hvor får du fat i så billig castrol olie?

• #9   26. mar 2012 Sorry. kigge lige på dunken og det er motex 2t outboard nmma TC-W3 RL291023 olie. Det er et texaco prudukt og ikke castrol. Jeg køber det på mit arbejde

Kommentér på:
2 takts olie til seadoo

Annonce