2.017 visninger
|
Oprettet:
2 takts animalsk olie, kontra fuldsyntetisk olie. {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved,om man bare lige kan skifte 2 takts animalsk olie til fuldsyntetisk 2 takts olie. Der står det samme på dem TC-W3. Jeg syntes ikke at jeg kan læse mig frem til det. Har en gammel Johnson 70 fra 1990. Jeg ved af bitre erfaringer at man ikke skal gøre det med en gammel bilmotor.
Men en to takts motor er jo et andet princip. Der er jo ingen ventilstyr og bundkar/pakdåser med olie som kan blive utætte.
Har i nogen erfaring med det.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 14
Og så kan man købe den til Ca. 40 Kr per l. på nettet.
Så derfor ville jeg høre om nogen har erfaring med det.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
Bare undgå at blande det sammen.
Iøvrigt så mener du vel mineralsk olie og ikke animalsk?
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 434
jun 2014
jun 2014
Jeg godt hvordan konstruktionen er. Og at det skal være TC-W3. Jeg er udannet Automekaniker/Flymekaniker. Men af egen dyre erfaring. Hvis man skifter fra animalsk til fulsyntetisk olie på en gammel bil motor. Opløser og fjerner den fulsyntetiske olie koks og aflejringer der sidder i pakdåser og ventilstyr. Og så kommer den til at bruge rigtig rigtig meget olie og ryge. Da der ikke er bundkar og ventilstyrspakdåser på er to takts motor, Kommer jeg nu til mit spørgsmål igen:
Om nogen har erfaring med at skifte olie type : Hvordan med pakdåserne på bådmotoren. Bliver de utætte/begynder motoren at svede olie og måske gå dårlig, efter man har skiftet til fuldsyntetisk. Og kan man blande benzin med fuldsyntetisk olie sammen med benzin med animalsk olie uden problem. Eller skal man tømme tanken, inden det nye benzin/olie kommer i. ???
maj 2007
jun 2014
Er det noget du ved, at man skal tømme tanken, Eller er det noget du formoder.
Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogen steder på nettet. Jeg har nemlig 65 liter, jeg så først skal bruge up. Inden jeg kan hælde den nye olie i.
Linket til olien kommer her.
(link fjernet)
Den koster 39,95 per liter ved køb af 12 stk. Med fragt bliver det 50,70 per liter. Hvis du køber en 20 liters dunk bliver det billigere. Du kan også spare portoen. hvis man selv henter i Silkeborg.
ha en god sankthans aften.
nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114
Havde det været mig havde jeg bare blandet det med den benzin du har med den anden olietype, men ellers kan du vel snart fyre de 65 liter benz af.
jun 2014
Det bliver spændende. .
maj 2007
jun 2014
2 takts animalsk olie, kontra fuldsyntetisk olie.