3.283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Måle starter for strøm/virkning?? HJÆLP Måle starter for strøm/virkning?? HJÆLP

Hejsa,
Jeg mangler en som kan måle på min starter for at se om den virker eller ej. Starteren er stadig monteret på motoren og båden befinder sig i Hørsholm.
Selvfølgelig mod en mindre betaling

Båden startede 2 gange uden besvær, men gik ud efter 2 sek hver gang. 3 gang var den helt død. Starteren tørner ikke, selvom der er strøm på batteri og starteren ikke giver nogen lyd OVERHOVEDET. Ikke det mindste tik.

//Morten

.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måle starter for strøm/virkning?? HJÆLP
  • #1   14. mar 2012 Hej Morten, på din starter er der en start relæ, til den kommer der en + fra din batteri, og den anden går ind i starter. For at den kan aktiveres kommer der en + fra start nøglen, mål om der kommer 12v på den, gør der ikke det er start relæet defekt, MEN sørg for at der er god stel forbindelse.
    Sådan en måle instrument kan du købe til få penge i mange byggemarked.

Mvh. Kurt.

• #2   14. mar 2012 Det eneste jeg har O forstand på er strøm - så hvilket tegn skal multimeteret stå på?:/ Jeg må måle igennem og se hvad det kan være.

• #4   14. mar 2012 Jeg må starte fra en ende af og så arbejde mig frem.. Hvilket tegn skal multimeteret stå på??

• #5   15. mar 2012 Så fandt jeg fejlen. Jeg begyndte med at måle strøm på begge batterier, som viste sig at være helt fulde. Jeg startede så fra tændingslåsen, og ville arbejde mig videre ned langs ledningerne til starteren. Det viste sig heldigvis at der var noget galt med tændingslåsen, så en ny er bestilt og så skulle det gerne virke igen.

Så mange takker for instruktioner til hvad problemet muligvis kunne være smiley

//Morten

• #6   15. mar 2012 Hej Morten, så blev det jo en RIGTIG GO dag for dig. smiley

• #7   15. mar 2012 Ja, det kan man roligt sige.. smiley

Kommentér på:
Måle starter for strøm/virkning?? HJÆLP

Annonce