El problemer i gammel båd med ny Bladt motor {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Jeg er helt ny her og på vandet! Jeg har købt en gammel motorsejler (viksund 880), hvor i der er lagt en ny Bladt 58hk motor. Jeg har to problemer. Omdrejningstælleren var brændt af. Jeg skiftede den med en magen til (0.5-250 speed ratio). Så snart jeg starter, ryger den op på 4000omdr. og står stille der uanset omdrejninger på motoren. Den anden fejl er, at ladelampen lyser ved drift, selvom om spænding på voltmeter i panel er +14v og det samme kan jeg måle på generator?
Håber I har nogle gode forslag, for jeg er ved at få grå hår af det:-) Det skal siges at strømarbejdet i den båd generelt er sjusk... Me jeg må jo starte et sted .
Håber på jeres hjælp.
Dbh
casper
apr 2020
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 8
apr 2020
Jeg har købt denne. der er det vel ikke muligt at skifte impuls frekvens? Overvejer om det er en forkert tæller til den motor... Om den aldrig blev skiftet sammen med motoren? (nu en 4 cyl bladt diesel)
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
Billedet er fra en opgave på en båd jeg var ude på i sidste uge. Ladeskiller, men min mening er. Det er 12 volt = mange ampere. Vær sikker eller spørg nogen der kan. Jeg lever hele sommeren af at "gør-det-selv" folk brænder til af eller har købt båd af en "GDS":D
apr 2020
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
apr 2020
apr 2020
El problemer i gammel båd med ny Bladt motor