2.359 visninger
|
Oprettet:
Har sku brug for råd/hjælp ang glasfiber båd {{forumTopicSubject}}
Har fået fat i en fin lille båd som jeg gerne vil ha gjort pæn igen
Den har dog lidt skrammer...
og tænkte de vel kunne laves med glasfiber spartel....
også males over bagefter (regner dog med og male hele bunden over vandlinje...
er det en ok måde og lave det på eller er jeg helt forkert på den??
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 11
http://www.baboom.dk/alb_vis.aspx?albumid=29804
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Det ser jo ikke slemt ud..
Få alt det løse maling af.
Grov slib den med evt. korn 80 papir ( da det er en ru maling du har på nu) afslut med korn 150 eller højere,- alt efter hvor glat du vil ha´den.
Og om du ruller eller sprøjtemaler den. Sprøjte kræver et ret glat underlag.
Ridser klares nemt med en fin glasfiber spartel. T-hansen til en "hund" er udemærket.
Vill anbefale at grunde, hvor du har brugt spartel. Så er det op til dig om du vil grunde hele skroget. Kommer an på, hvor mange skader den har.
Se evt. min renovering,-den har fået hele turen.. Mac
maj 2011
Jeg takker rigtig mange gange får dit råd.... så vil jeg ud og købe, noget spartel og maling... så den snart ka blive en fin lille båd...
regner med og os købe noget Degrease... inden den bliver malet så ska den sku nok blive fin....
Mvh
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 1
Helt enig med Mac, Slet ikke slemt!
Er der gennemgående revner skal der et par lag væv på begge sider. Men ellers bare glasfiberspartel. Bare sørg for at tørre over med acetone eller andet for at det er rent inden du smører på.
Jeg mener også at T hansen har det, men har du Harald nyborg i nærheden, Kan man stadig købe de store bøtter til næsten det samme som du giver for de små. Det er mig bekendt kun de to steder du kan købe det til en god pris, og også lidt større mængder.
Held og lykke med projektet herfra.
maj 2011
så håber da det bliver en fin lille båd
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
maj 2011
så skal lige ha lavet ophaler vognen færdig og lavet de sidste par småting (mangler og lave en enkel bænk, og montere diverse udstyr osv) så skulle den gerne være klar til og blive smidt i vandet.....
Mvh
Har sku brug for råd/hjælp ang glasfiber båd