båd hvilken begynder {{forumTopicSubject}}
Her igår var jeg ude og sejle i speedbåd for første gang... damn det er sku sjovt, så går sku lidt i tankerne om at anskaffe mig sådan en djævel da det er rimelig nem for mig, kan næsten spytte ned til havnen hvor den kan blive smidt i, men hvad skal man gå efter?
Den jeg var ude at sejle i var en 19 fods Fletcher bravo 199 med en 200hk mercury motor, men hvad har man brug for..
Kan nemlig se at det er mange både med 80-90hk motorer er de hurtige nok, skal siges at den bare skal bruges til sjov ( gummiring,vandski osv...) og hygge turer igennem åen og ud til årøsund...
Har tænkt i en prisleje ved 30-45k da jeg synes at det alligevel er en del som er meget flotte og veludstyrede...
er det nogle spec mærker (fletcher,örnvik,allante´...) som man skal gå efter hvis den skal bruges til rimelig hurtig sejlads...
og skal det ikke helst være udenbordsmotor?
På forhånd tak - og skal siges at jeg ikke har meget forstand på det, så bare kom med info og kritik
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
Du skal gå efter hvad du tror der er stort nok til dig, og så plus det lige med 2 fod. Der er rigtigt mange der får købt for lille båd første gang.. mig selv inkusiv
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
Fletcher 199 er en hurtigere båd, den er opgivet til 80 knob i bådrevyen med en 240hk motor, tror dog der skal nusses med opsætningen for at nå de 80.
En mindre båd kan også gi dig følelsen af at sejle stærkt hvis den er lettere overmotoriseret, skroget er designet til en bestemt max fart og overskrider du den fart bliver båden ret levende og derved fås fart oplevesen.
I prislejet du nævner ville jeg gå efter en 14´ med minimum 80hk eller en 15´ med min 90-100hk
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
har bare hørt at udenbords er bedre da det er mere skub i dem eller hvad man skal sige, hvad prisleje ligger en 199èr i, har tænkt på noget i den størrelse, dog behøver den selvfølgelig ikke at kunne sejle så stærk, men det mere acc jeg kan li,+ plus det skal være nogen lunde god plads til hvis man skal ha nogle familie medlemmer med ud og tøffe en tur ned gennem haderslev fjord
må gerne komme med andre gode mærker som kan komme i stil med sådan en 199?er... og prisen behøvber ikke være der, skal dog heller ikke overstige den alt for meget....
aug 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 15 Svar: 79
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54576568
Jeg ved godt det lige er 5000 mere end dit maks budget....
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=4390
ville den være helt hen i hegnet, det er ham jeg har været ude og sejle med`s gamle båd....
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 2 Svar: 19
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55177752
den er go for den er lang
og har et godt v-bund det er meget vigtigt den har det så den kan tage noget sø ..
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 2 Svar: 19
båd hvilken begynder