1.418 visninger
|
Oprettet:
Motor hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige oprettet et album med lidt billeder. problemet er at jeg ikke helt ved hvordan elstart delen af den virker, men har taget en del billeder og håber nogle vil hjælpe. Se under mine album Det er det eneste jeg har.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Så har du to kraftige tykke ledninger, som går ud af din motor. Den ene forbinder du til batteriets plus pol, og den anden til minus polen.
Disse tykke ledninger kan være mærket rød og sort for h.h.v. plus og minus. Men ellers kan du altid følge de ledninger, og se hvilken en af dem, som går på motoren stel. Den skal jo så over på batteriets minus.
Det lille stykke kabel incl. en brun ledning med blå stribe, er til ekstern brug. Du kan altså tilslutte feks. omdrejningstæller og evt. trim-ur til dette stik. Men for at starte og betjene motoren, har det som sagt ingen betydning.
NB: Inden du starter den, så giv lige et sprøjt WD-40 ind på start-motorens akslen ( lige under det lille tandhjul ), og kør så lige tandhjulet op og ned nogle gange. For det kan nemlig godt sidde og gro fast, hvis det ikke har været brugt i lang tid.
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
Nu giver det bedre mening. Motoren har været brugt for ikke så længe siden, men jeg vil da alligevel giver den lidt WD-40.
Ved du så hvordan jeg for startet motoren med elstart? Skal man have nøgle til det så eller er det bare en ekstra mulighed i gas/gear håndtaget? Lige så væsentligt hvordan man rigtig slukker den.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og på denne nøgleafbryder har du både START og STOP funktion.
Har du ingen nøgle ?
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Du løsner først den store møtrik som holder tændingslåsen på plads.
Her efter fjerner du alle de skruer som holder gas/gear boksen sammen i de to halv-parter ( hold den stadig sammen med hånden når du tager skruerne ud ), så ligger gas/gear boksen ned ( frontsiden ned ad ), og tager bagpladen forsigtigt af.
Så kan du vippe tændingslåsens bagside lidt op, og med gode briller og lommelygte, kan du nu aflæse tændingslåsens kode ( et tal og et bogstav, feks. 1C eller 2F ).
Så samler du det hele igen, og kaster dig ind på dette her link.
http://www.outboardspares.net/acatalog/Ignition_Keys.html#a486
Find så den nøgle som har samme kode som din lås, og bestil nøglen.
jeg har købt hos ham før, og der er hurtig levering.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Den kan man forbinde med et specielt plastik-stykke, som sidder i enden af et spiralkabel. Og den anden ende sætter du i dine bukser eller håndled. Sker der en ulykke, og du kastes bort fra styrepulten, ja så gå spralkablet ind, og slukker denne kontakt, og motoren stopper.
Så denne knap skal du ikke bruge til at stoppe din motor med, men lade den konstant stå i "RUN"
Se link.
http://www.amazon.com/dp/B001HBUUIS/ref=asc_df_B001HBUUIS1406729?smid=A1ENI985GIHJJB&tag=shopzilla_mp_1223-20&linkCode=asn&creative=395129&creativeASIN=B001HBUUIS
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Hvis ikke det hjælper, så må du "grave" dig ind til sagen, indtil du finder problemet. Altså først kablet af, så de bevægelige arme, ned i benet og til sidst gearkassen.
Hvem i Hvidorve købte du nøglen ved. Det lyder til at være billigere, end at handle dem i England ?
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 14 Svar: 44
Motor hjælp!