695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Jolle med 4hk motor sejtrækker Jolle med 4hk motor sejtrækker

Hej, har haft min jolle i vandet for første gang. Men den døjer med at trække sig selv. Hvis jeg giver fuld gas så føles det som en bil der glider i koblingen. Den sejler fint med lige under halv gas men det går efter min mening for langsomt selvom det kun er en 4hk suzuki motor.

Er det en anden skrue jeg skal have fat i eller hvordan? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jolle med 4hk motor sejtrækker
  • #3   1. jun 2018 Hej, det er den jolle som du ser der. Vil det sige at det er meget normalt at den bare spinder rundt ved fuld gas? smiley Sejler også fint med halv men kunne den lidt mere gjorde det intet smiley

Tak for hjælpen forresten! smiley

• #4   1. jun 2018 Du kan måske prøve at trimme din motor et par huller bagud så kavitations pladen er tæt på vandret , men båden er ikke en planende type så mere fart skal du nok ikke forvente ..Din båd er jollebygget og skal sejle ikke plane.

• #6   1. jun 2018 Prøv lige at sætte motoren i gear og tag ved skruen og se om den glider rundt i gummiet ved skruen smiley

• #8   1. jun 2018 Tænlte også skruen, men at trimme.motoren et par huller ser ud til at være en god ide.
    Det er lidt svært at se om det er en kortbenet motor, men med den køl der er på, ville jeg vælge en langbenet.

• #10   1. jun 2018 #6
    Den motor har intet gumminav ved skruen, men en brudstift som holder skruen, så fejlen er helt sikkert ikke der.

Til trådstarter, ja det er sandsynligvis propel med en lavere stigning som er løsningen. Det står på propellen, et tal x et andet tal. Første tal er diameter (i tommer), andet tal er stigningen

• #12   2. jun 2018 Ja, det er faktisk et godt spørgsmål. Det vil jeg man kan få, men de er sikkert ikke nemme at finde i DK.
    Jeg har selv lige solgt en motor magen til, da propellen var for stejl til at fungere godt som reservemotor på en 16 fods båd.
    Propellen på den havde en stigning på 7", hvis jeg husker rigtigt.

• #13   2. jun 2018 Tror det er svært at undgå at motoren sejtrækker ved fuld gas, da det ikke er muligt at få jollen op og plane ...Tag lidt af gassen af eller køb et anden bådsæt som beregnet til at sejle hurtigere.

• #15   3. jun 2018 Mange tak for svarene alle sammen! smiley Vil undersøge det med at finde en anden skrue ellers fungere den også som den er! smiley Har fået trimmet motoren det gjorde ingen forskel smiley

Kommentér på:
Jolle med 4hk motor sejtrækker

Annonce