kølruller {{forumTopicSubject}}
Ohøj.
Jeg har længe haft problemer med mine kølruller. Dette skyldes en noget spids køl på min Ryds Camping fra 1973. Det blev ikke bedre af, at jeg monterede en større 4 takts motor på båden, da båden derved blev tungere. Kølrullerne bliver nærmeste savet igennem. På min gamle Brenderup trailer havde jeg monteret super kølruller i et meget hårdt materiale, hvilket hjælp, - men ikke løste problemet. I forbindelse med at jeg købte min 4 takts motor, skiftede jeg også min Brenderup trailer (1000 kg) ud med en 1300 kg Inter trailer. Problemet med Inter traileren er, at kølrullerne er 150 mm lange og det er endnu ikke lykkes mig at finde super kølruller i denne størrelse. Er der nogen, der kendskab til en forhandler, der sælges rigtig stærke kølruller i størrelsen 150 mm. Hvis kølrullerne ikke findes markedet i denne størrelse, - skal jeg så få drejet nogle kølruller i et alternativ materiale, - hvilket materiale ville være at foretrække? Eller ville det være klogere at få lavet nogle nye konsoller til 200 mm kølruller, så det atter blive muligt at købe de noget bedre super kølruller. Er der nogen der har erfaring med dette?
På forhånd tak, John Holm.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
jan 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
kølruller