{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kølruller til neptun trailer
  • #2   13. jan 2017 Ja selvfølgelig smiley

• #4   13. jan 2017 Er bundrullerne massive på neptun ?
    kører med brenderup bådtrailer på 3 år efterhånden der er monteret massive bundruller og der er ikke nogle nogen problemer ,båden vejer ca små 700 kg ...

• #5   13. jan 2017 Nej de er ikke massive på neptun.

• #6   13. jan 2017 Prøv at kontakte dem her..
    http://www.scandictrailers.dk/
    Jeg har købt alle mine ruller ( side og bund ) mine bundruller er af den extra stærke tybe ( de røde ), de er super flinke og kan nok svare dig på om du kan hjælpes.... 125 mm er meget smalt syntes jeg, så det kan være at du skal op i at købe beslag også... men giv dem et kald...

• #7   13. jan 2017 Enig Kim . Dem har jeg også handlet med , fin service osv

• #8   13. jan 2017 Har talt med dem og de kunne kun hjælpe ved at skifte beslag som du foreslår. Vil en gerne holde udgifterne ned og kun skifte rullerne.

• #9   13. jan 2017 http://marinelageret.dk/search/?q=K%C3%B8lrulle+

Ved ikke om det kan bruges ,..

• #11   13. jan 2017 Sådan ser det ud nu.

profilbillede
  • #12   13. jan 2017

profilbillede
  • #13   13. jan 2017 #10 Den blå kølrulle du linker til, ser umiddelbart ud til at være massiv , ellers spøg dem ad så du er sikker inde du handler ..

• #14   14. jan 2017 Jeg købte en billig variant trailer og havde samme problem. Jeg skiftede til dem her på siden i 200mm.... http://www.trailerforum.dk/list.php?relation=192 og de holder fint. De sporer desuden båden noget bedre og jeg kan uden problemer trække båden op alene selv ved sidevind.

De er bredere end 125mm og jeg tror faktisk også du har målt forkert. Ellers bør du nok rive dig og købe nogle bredere ruller med holdere da jofa'en jo er ret bredrøvet over kølen bagtil... (ligesom min kone ha ha smiley )

• #16   15. jan 2017 Tak for input. Palle T du har vel ikke et billede af din trailer ?

• #18   17. jan 2017 Er der slet ingen med en neptun trailer der har fået skiftet ruller og har et billede af det nye setup?

• #19   17. jan 2017 Hej Christian
    Det bliver bedst hvis aksel og rulle passer nogenlunde sammen. I mit tilfælde passede et 3/8 vandrør udenover de oprindelige 16mm gevindsstangsaksler og samme rør kunne presses ind i de nye rulller med 20mm hul vha en middel størrelse hammer

• #23   8. feb 2017 Ja det med smøring er et STORT spørgsmål, som nok i sidste ende bliver op til den enkelte.
    Jeg har prøve IKKE at smøre ! ! resultat for mig ! ! båden blev langsommer og langsommer om at komme af trailer og skulle til sidst lige have nogle små puf for at komme af...
    NU smøre jeg hvert år med en marine fedt til påhængsmotore, og båden glider af som var den betalt for det.
    Det tager måske lidt tid, men i sidste ende er det skønt at man ikke skal skubbe den for at den skal af, og det går også en del bedre den anden vej, båden kan også MEGET let rykkes på traileren hvis man har brug for det.
    Så hvert år bliver ruller ( både side og bund ) taget af.. akslen ( massive rustfri ) bliver renset af ( ikke slebet ) så de skinner og ruller bliver renset i akselhullet med rense væske og en lille flaske børste, så bliver de .. huller og aksler tørret grundigt af og får et tyndt lag fedt .. ikke for meget, det vil være spild af fedt og det vil svine en hel del når det bliver presset ud ved brugen af rullerne
    ( rensevæske fra rensebar, WD 40 kan også bruges, da det renser fedt og olie af som det var beregnet til det, det kan ihvertfald IKKE anbefales til alm. smøring, men kun som en her og nu løsning, det er et petroleums produkt .... )
    Så kan i god finde smiley frem ! ! ! ! nu kommer der nok et ramaskrig ang WD 40 og hvor fantastisk dette produkt er... for det har folk brugt i MANGE år til at smøre med smiley smiley smiley
    Jeg har brugt det i mange år som rustløsner og rense væske til fælge på mc, da kædefedt er pisse svær at få af ( ja lampeolie kan også bruges smiley ) ... MEN ALDRIG TIL PERMANENT SMØRRING.. smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Ohhh elsker at skriv sådan noget he he.... det kan virkelig pisse folk af smiley smiley

• #24   8. feb 2017 Har lidt en ide om at lave aksler hvor begge ender er lukket til og i den ene ende vil jeg sætte en smørre nippel og på selve akslen vil der blive boret en 6-8 huller så fedt kan komme ud inde i akselhullet på rullen........... men så er spørgsmålet om de huller ( undersænket self ) vil skade rullen når den drejer over dem ved belastning ( altså skrabe nogle riller i selve rulle hullet ) eller om fedt laget vil være en bærende film ! ! ! ! tror jeg vil prøve at lave EN aksel og købe en helt ny rulle og prøve det af... inden man laver til hele trailer... altså kun bundruller...

• #25   8. feb 2017 Fuldstændig korrekt, wd40 er stort set ikke andet end parfymeret petroleum smiley
    Et enkelt hul midt, på akslen er rigeligt.

• #27   8. feb 2017 jeg prøvede med prolan sidste år og det virker fint endnu da.. før brugte jeg bare lidt silicone spray..
    WD40 er da det bedste smøremiddel verden endnu har set... smiley smiley

• #30   8. feb 2017 det er også rustbeskyttende, rigtig godt endda vi brugte det til landbrugmaskiner da jeg var lille.. men prøvede bare for sjov at smøre det ind i rullen og det virkede da sidste sommer.. nu ser vi når det bliver tid til at vaske båden i saltvand.. smiley
    bruger prolan på biler også, det er bedre end alt andet syns jeg, dog kan man godt lugte hvad det er lavet på.. smiley

hvorfor sprøjter du din trailer med det..?

• #32   8. feb 2017 ja ok, det kan man også gøre.. min står nu bare som da jeg fik den.. smiley

• #33   10. jun 2019 Hej,

I tilføjelse til ovennævnte dialog omkring alternative kølruller til NEPTUN bådtrailere kan jeg oplyse at vi kan tilbyde en alternativ fastgummirulle som passer med de originale beslag og aksler.

Kan ses her: https://dnth.dk/vare/gummikoelrulle-sort-oe78x125mm/

Vh, Michael - DNTH Trailer

Kommentér på:
kølruller til neptun trailer

Annonce