3.317 visninger
|
Oprettet:
Svinghjul sidder fast i en vire 7 motor {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en vire 7 motor, som jeg havde fået godt igang efter en del arbejde.
Den sejlede for fuldskrald. Men da jeg nærmere mig havnen ville jeg sætte den i frigear og så satte svinghjulet sig fast. Jeg ku rok det fri og var ved at få liv i den igen, men satte sig fast igen ved gear skift. Nu sidder den urokkelig fast. Nogen der kan komme med et bud på hvad jeg kan gøre for at få det løst??
Mvh brian
maj 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jo tak, det har jeg husket. Men godt du lige skiver det, ku jo være.
Mvh brian
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 16
Vire stiller meget store krav til gearolien. Det skal absolut være den rigtige og der må ikke være vand i.
Når man sætter Vire i gear, så er det rotationen der får den helt i gear. Det passer derfor rigtig godt, at du har forkert, eller dårlig olie, og derfor at du kunne rokke den fri men at den nu sidder helt fast.
Olien skal være SAE140
Du skal nok have motoren ud og gearkassen af og adskildt. Husk at gøre det i et rent og støvfrit miljø så der ikke kommer snavs i gearkasssen.
Det er ganske sjovt og hyggeligt at ordne sin Vire og man bliver gladere og gladere for den. Hvis du vil kassere den, så vil jeg gerne have den
apr 2017
apr 2017
apr 2017
apr 2017
apr 2017
apr 2017
maj 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Mange tak for de råd og vejledning, det er jeg fandeme glad for, fedt du har erfaring og ved noget om den. Jeg fandt ud af at det var stemplet der havde sat sig fast. Jeg er nok selv synder i det, da jeg har regnet forkert ang olie i benzinen( dyre lærepenge). For tror at kølevandet fungere godt, dog sad der en del sand i et af rørene.
Selve stemplet fik jeg massegeret ud, og den er færdig. Cylinder se ud til at være ok, kan ikke umiddelbart se nogle ridser, men skal lige have en fag mand til at se på det.
Svinghjul sidder fast i en vire 7 motor