{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.171 visninger | Oprettet:

Navionics til Ipad {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg overvejer at købe navionics til sæsonen...

Jeg har lige et spørgsmål...

Hvis man laver en rute... Tager den så højde for vandstand og hvad båden stikker og laver den korteste rute eller tager den bare bøjemarkeringen i fjordene og holder sig til sejlrenden?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Navionics til Ipad
  • #1   30. mar 2018 Laver du en manuel rute, lægger du selv waypoints ind. Ved automatisk route tager den bare en fugleflugt, og tilpasser så ruten mens du sejlere.
    Det virker meget godt. Men brugerfladen er dårlig.

Du kan ikke navngive dine ruter så de hedde route 1, route 2 mm. Man skulle kunne ændre navne men det virker altså ikke på Ipad. Har nyeste version.

I indstillinger, stiller du vandstanden, samt data på din båd, så du kan se hvor du kan sejle så du kan planlægge din route.

• #2   30. mar 2018 På min version af samme til iPhone tager den højde for vanddybder ved autoroute, og dirigerer dig uden om, men ellers korteste rute. Billedet viser en rute som appen har lagt efter efter jeg angav et tilfældig start og slut punkt (hvor ville jeg gerne have den funktion i Garmins Active Captain)

profilbillede
  • #3   30. mar 2018 Det er smart. Går du bare ind Automatic indtaster start og slut punkt?

Når jeg gør det ser det sådan ud:

profilbillede
  • #4   30. mar 2018 Trykker og holder fingeren der hvor jeg vil hen, og så begynder den selv at beregne når jeg slipper. Efterfølgende kan jeg så trykke, holde og flytte startpunktet (hvis nu man sidder hjemme og ikke i havnen), og så beregner den automatisk igen

• #5   30. mar 2018

profilbillede
  • #6   30. mar 2018 Troede måske det skyldtes at du starter på land, men det håndterer den også, som du kan se her. Måske der bare er forskel på iPhone og iPad version

profilbillede
  • #7   30. mar 2018 Det er alså mærkeligt.

Jeg trykker der hvor jeg vil starte. Derefter flytter jeg slut punktet. Og den laver en lige linje.

Derefter kan jeg så manuelt flytte ruten som jeg gerne vil sejle.

profilbillede
  • #8   30. mar 2018 Efter jeg har planlagt ruten manuelt

profilbillede
  • #9   30. mar 2018 Lige en anden ting.

Jeg troede endelig jeg havde købt appen, men ser ud til det er et subscribtion. Så man få nok lov til at betale igen.

• #10   30. mar 2018 Er det ikke fordi man efter og have købt programmet, skal købe "udvidelser" af programmet for at kunne gøre flere ting?

• #11   30. mar 2018 Jeps, subscription, men jeg har ikke købt udvidelser eller lign.

• #12   31. mar 2018 Findes der andre apps, hvor man “ejer” kortet, og ikke skal betale hvert år.
    Navaonics er endelig udemærket, men syntes det er underligt at det ikke kan lave automatiske ruter.

• #13   5. apr 2018 Håber det er iorden jeg bryder ind med et bi spørgsmål her, men virker umiddelbart til at være en pæn forsamling af Navionics bruger i denne her tråd smiley
    Er der nogle af jer der har erfaringer med at bruge appen på en ældre ipad, f.eks 2eren som jo efterhånden fåes for en slik.

• #14   5. apr 2018 Du skal ha en iPad med sim Kort. Du behøver ikke ha er sim kort i, men det er kun disse modeller der har Gps.
    Jeg bruger selv en IPad air2

• #15   5. apr 2018 Thor alt det er jeg med på, men nu spørger jeg til en ipad 2 der fåes til et par hundred kroner, og ikke en air 2 smiley

• #16   5. apr 2018 Min pointe var at sørg for at købe en IPad med simkort grundet GPS.
    Tror ikke det har nogen betydning hvor gammel den er, bare den er supporeret af appen. Du Downloader hele kortet. Så mit gæt er at en ældre processer sagtens kan trække programmet, bare der er plads i hukommelsen

• Henning S
    Henning S Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #17   11. apr 2018 Nu findes der heldigvis andet end ipad og iphone smiley jeg bruger Huawei smartphone og Acer tablet - smartphone som backup til tablet - hvis den ene skulle gå ned. Navionics virker fremragende på begge enheder - ruter kan udføres manuelt eller automatisk - der behøves ingen sim kort - der skal selvfølgelig være gps på enheden. Kort kan opdateres hvor der er mulighed for wifi - og det er jo ikke nødvendig ret ofte.

Kommentér på:
Navionics til Ipad

Annonce