GPS opdatering eller ? {{forumTopicSubject}}
Svært med en overskrift .... der dækker ...
Jeg har en Lowrance 3500 gps, dejligt instrument !!
Men kunne godt tænke mig en noget større skærm.... hvad gør man ? ?
Jooo ...... IPAD AIR med det store NAVIONICS kort i samt et sim kort, så var der lige det med vand og ipad søge søge på nettet, der er sgu mange covers der siges at være vandtætte ( ja nogle ligner sgu plastik poser med sådan en lynlås agtig lukning ) men fladt så over dette, http://www.dba.dk/marine-cover-til-industri/id-1016981440/ fuck det er sgu lækkert .
Så ialt brugt 1800 bobs på at få en online gps, ipad var jo allereden inde i systemet ( der så også kan bruges til at se GP og F1 på, hvis de køre det imens vi er ude på søen +1 )... har så ikke prøvet det endnu ( eller monteret holder og ubs stik )...
Så er det jo lige det store spørgsmål kommer..... er der nogen herinde der bruger deres ipad til dette foremål ...... ja ja ja ved godt at det er lidt sent at spørgen om sådan noget, nu da det hele ER købt ind, man er vel impulsiv IK.
Men gerne lidt indput, inden jeg selv skal prøve det, for prøves skal det sgu........ på forhånd tak
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 8 Svar: 49
Men til gengæld kan du sidde hjemme i sofaen hele vinteren og planlægge ruter, eller finde fiskepladser der skal testes
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.119
Tips:
1.Du skal købe en solid mount til den. du må ikke spar penge her, da du kan ikke bruge ipaden hvis den ryster under sejlads på billige montering.
2.Den skal monteres i en beskyttet område. Trods en vandtætte cover, kan du opleve at sol og regn dråber reducere synligheden på ipaden. Derfor anbefales det ikke til åben båd.
3.Du skal installere en 12 v udtage tætte på ipaden så den er altid under opladning under bruge, ellers kommer du til at løbe tør for strøm meget hurtigt. (gerne en 2.1 ampere 12 volt udtage som købes i biltema. ).
4.Bruge den som en backup til fast monteret instrumenter du har i forvejen.
Du kan se billeder i min profil fotos hvordan jeg har monterede min ipad i cockpittet under hardtoppen. Det der at den ikke holder til fugt er noget bras da jeg har brugt min nu i over 1 år og sejlede over 600 sømil med den.
jul 2014
jul 2014
https://youtu.be/mVsN9Yr6V3A
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 8 Svar: 49
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Så var der det med rystelser .. sådan en dims er jo beregnet til at blive brugt og medbragt rundt omkring... men den medfart den får kan jo nogen gange være ret kraftige på en båd he he.
Men endnu en gang tak.... så må det briste eller bære
Hov .... jo jo jeg beholder min lowrance ... den har sgu aldrig gjort noget forkert
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
Jeg kan varmt anbefale den her model...har den i min båd..det kræver dog nok at man har et tørt sted at montere den ikke i en åben båd..INU EN GRUND TIL AT KØBE EN PILOTHOUSE KIM S men det er et meget fint beslag og den seder 100 % fast men er også meget nem at pille af.
http://herashop.dk/product.asp?product=1659
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Men meget præcist og nemt at bruge, kan helt sikkert anbefales...
Jep pilothouse ............... snøft ikke endnu ... men helt sikkert på tegnebrædtet MEGET
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
jul 2014
GPS opdatering eller ?