{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

David C
David C
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 8

Forslag til båd der kan erstatte vores campingvogn {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vi er på udkig efter en båd der har de samme faciliteter som vores campingvogn, og den skal kunne trækkes på en trailer maks 1800 kg totalt.
Vores campingvogn har 6 sovepladser køkken og toilet, og vi bor i den ca 14 dage sammenhængende hver sommer, indtil videre har vi kun fundet en båd der er egnet, det er en macgregor 26x.
Er der nogen der har kommentarer til denne båd, og eller bud på andre både der kunne være aktuelle.

Mvh. David

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til båd der kan erstatte vores campingvogn
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #1   19. okt 2024 tja båden vejer 1701 kg så skal din trailer være meget let, tror du skal kigge efter en anden båd eller større bil.

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#2   20. okt 2024 Hmmm det ser ellers ud til at at den vejer knap 1200 kg når balasten er tømt af

• #3   21. okt 2024 Hvorfor vil I have en trailerbåd? Hvis I agter at bruge den som "campingvogn" i flere uger i træk, skal den vel ligge i vandet.

Hvis du ser udover trailerbåde udviddes mulighederne betrageligt, specielt med krav om 6 sovepladser

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#4   21. okt 2024 https://sailboatdata.com/sailboat/macgregor-26x/ der står 1701 kg og jeg læser det som 600 og lidt mere som ballast men kan være jeg misforstår det..

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#5   22. okt 2024 Hej Per og Hans
    Vi bliver primært kun to i båden, da børnene er ved at være så store at de skal ud på deres egne eventyr, så det er mest for at have muligheden og så er der begyndt at komme børnebørn.
    Grunden til at det skal være en trailerbåd er forde vi sejler i Kroatien og har haft stor fornøjelse af det i mange år, men nu tænker vi på at tage skridtet videre fra vores campingvogn og alu rib på 320 cm, og tage på længere ture med ø hop, og også tage på ture her hjemme som vi plejer.
    vi plejer at sove i campingvognen på diverse tankstationer når vi kører sydpå og har tænkt at gøre det samme med båden.

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#6   22. okt 2024 As sail/power 'hybrids', both the M and X models are designed for use with a more than 'auxilary' sized outboard (rated for 5-50hp) and water ballast.
    Dry hull weight: 2,350 lbs.
    The MACGREGOR 26M replaced the MACGREGOR 26X in 2003.
    A similar version later reintroduced from another builder as the TATTOO 26 (2013).

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#7   22. okt 2024 Hej Hans
    Jeg tror den vægt du referere til er med vand i balast tanken

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#8   22. okt 2024 Hej Per
    Jo det er selvfølgelig meningen den skal ligge/sejle i vandet hele ferien smiley

• #9   22. okt 2024 Der er ikke mange til salg, jeg kan kun finde 3 i Europa, Schweiz, Italien og Ukraine (!) så det alene er jo en udfordring, både når du skal købe og den dag du skal sælge igen.

Uden at kende båden tænker jeg også, at der må være indgået nogle kompromiser for at få den trailerbar, dvs mindre plads og dårligere sejlegenskaber end en "rigtig" sejlbåd.

Jeg kan da sagtens se det fede i at plumpe sin trailerbåd i hvor det nu passer, men det er nok kun de rigtigt store slæbesteder der kan tage en 8m båd plus en bil der kan trække den, det kræver trods alt en del plads og den rigtige dybde? For ikke at tale om at rejse mast og rig, kan den rejses uden kran? Og selvom I er vant til at køre til Kroatien med campingvogn, er det jo lidt anderledes med en båd på slæb, der kan man jo ikke lige holde ind og overnatte?

Jeg tænker derfor en mere traditionel sejlbåd i det lange løb vil være et bedre køb. Men er det din drøm, skal du naturligvis følge den smiley

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#10   22. okt 2024 Hej Per
    Jeg har aldrig sejlet med sejl, men jeg har en bror der har meget erfaring med det, så den del regner jeg med at jeg kan få styr på, og jeg tænker du har fuldstændig ret i at bådens egnskaber er et kompromis.
    Det jeg har kunnet finde ud af på nettet er at den krænger mere end traditionelle sejlbåde, da balasten ligger tæt på vandoverfladen, og den jo ikke har en tung køl men kun et sværd, lige som en optimistjolle, sejlene er vist heller ikke så store, nok på grund af det samme, den tunge motor på hækken hjælper sikkert heller ikke.
    Men jeg tænker at pladsen / komforten er god i forhold til at det er en båd på måske 1500 kg med det hele (uden balast), og hvis man bliver fanget i dårligt vejr som begynder, kan man tage sejlene ned og så har man rigeligt med motor kraft.
    Der ud over er mit lokale farvand Roskilde fjord og issefjord, hvor der med jævne mellemrum er sejlbåde der sejler på grund der kunne det være en fordel med sænkekølen og så stikker den kun 30 til 50 cm mener jeg det er, og den skulle have rigeligt med stabilitet med kølen oppe, jeg er lidt i tvivl om den har sving køl eller om den sænkes ned i gennem en sværdkiste.
    rorene svinger i hvertilfælde op hvis de rammer noget

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#11   22. okt 2024 Hej igen
    Spørgsmål.
    Hvorfor kunne det blive et problem når den skulle sælges igen.

En ting mere jeg tror man skal være opmærksom på, der kan vist godt være problemer med en utæt balast tank, hvis folk ikke har sørget for at balasttanken er helt tom, så kan den blive utæt på grund af frost

• #12   23. okt 2024 @11 - mht at sælge igen tænker jeg at det er en speciel båd som har en meget begrænset køberskare. Det kan jo både være en fordel (endelig kom der een til salg) men oftest er det sådan folk hellere køber det de kender og det som naboen anbefaler end noget ukendt og eksotisk.

Har du overvejet en trimaran hvis du går efter en båd med ringe dybgang? Jeg har set flere hvor sidepontonerne kan klappes ind, og for en måneds tid siden så jeg endda een på en landevejstrailer.

• #13   23. okt 2024 Den har svingkøl

https://sailboatdata.com/sailboat/macgregor-26x/

• David C
    David C Tilmeldt:
    okt 2024

#14   23. okt 2024 Hej Søren
    Jeg tror den er for tung

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#15   23. okt 2024 Med hensyn til vægten skal du vide, tro kan du gøre i kirken på søndag.

Tro mig der er mange der har troet at deres nye båd kun vejede 1000 kg pga forhandler solgte den på en 1300 kg trailer men de blev klogere...

Min makker købte en Smartline fisher 21 fod, der hvor han ville købe den kunne den være på en 1500 kg trailer, en nordjysk ville ha den samme båd på en 1800 kg trailer og hvem fik ret..? båd med motor, trailer og 70L benzin røg op på 1602 kg så mangler man lige lidt grej oveni.. jeg ville finde ud af det før du køber og så finde ud af hvad den nøjagtig vejer

Kommentér på:
Forslag til båd der kan erstatte vores campingvogn

Annonce