Hvad stiller man op med en gammel sejlbåd? {{forumTopicSubject}}
Kære alle
Min svigerfar har efterladt en Colina L29 fra 1984. Båden var mange penge værd, dengang han købte den, men i årenes løb, herunder i forbindelse med et langt sygdomsforløb, er mange af bådens features enten gået i stykker eller forsvundet. Der er fx ikke længere en mast til båden, og motoren virker heller ikke umiddelbart.
Jeg har netop sat båden til salg herinde, men ved desværre absolut intet om sejlbåde og deres værdi. Vi vil gerne have, at båden overtages af nogen, som har interesse i at få den søsat igen, men vi er i tvivl om, hvad man reelt stiller op med sådan en gammel sejlbåd. Kan den sælges til en lav pris? Eller kan man få skrotpris for den, hvis der ikke er nogen interesse?
Har nogen af jer erfaring med dette? Alle råd modtages med stor taknemmelighed
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
Der er en Colina L29 til salg i sejlklar stand. Den koster 134000 kr.
Med forbehold for den båd, du omtaler i tråden, så skal du næppe forvente mere end 30-35000,- kr. incl. bådstativ.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 75 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.380
mar 2014
Som annoncen er udformet, er det et skrog, et bådstativ og en motor der (måske) kan komme til at køre. Ingen fotos indefra, så må formode apteringen er meget ringe.
Min genbo (som er en gudsbenådet handelsmand) købte i efteråret en hel 32 fods båd med rig for 5000. Al indmad skulle skiftes, da kahyt var utæt, men der fulgte en næsten ny Honda påhængsmotor med i købet. Jeg tror desværre vi er dernede rent prismæssigt HVIS der er een der har mod på projektet
aug 2022
Følgere: 22 Både: 2 Emner: 2 Svar: 33
Uden disse, er det umuligt at give en pris, da det i den grad er katten i sækken.
Få taget en ordentligt stak billeder i god kvalitet og forbered dig evt. på at bide i det sure æble mht. prisen. Som Jens skriver, vælter økonomien jo fuldstændigt, alene ved køb af ny motor.
okt 2023
Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Det er desværre ikke mig, der har taget billederne, men det er helt rigtigt, at det ville være en god idé at kunne fremvise båden indefra. Som jeg har forstået det, er den ikke noget særligt indvendigt. Der er vist ingen vandskader, men ingen har gjort noget ved båden i 13 år.
Vi har ingen forventninger om at blive rige på bådsalget, vi vil bare gerne af med den på den bedst mulige måde. Men kan godt se, at prissætningen vil afhænge gevaldigt af, hvordan bådens stand er indvendig.
Har nogen af jer erfaringer med skrotpriser på sejlbåde? Synes, jeg har svært ved at google mig frem til, om der findes nogen, som tilbyder skrotning af gamle både.
mar 2014
Skrotning af en glasfiberbåd tjener du intet på, sandsynligvis kommer det til at koste dig i den sidste ende da båden jo også skal transporteres til skrot. Der er måske et lille håb, for https://baadophuggeren.dk/ opkøber/afhenter både MED MOTOR og det har din jo.
Hvad stiller man op med en gammel sejlbåd?