{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

Den vil ikke plane?! {{forumTopicSubject}}

Hey
Hvordan får jeg bedst min båd til at plane? Når der er mere en 2 personer i båden tager 100 år at få den til at plane... - snuden vil ikke ned. Da båden er tung i forvejen kan jeg ikke lægge mere balast i snuden. Har skåret dobbeltbunden op men den var ikke fyldt med sand eller noget...
Hvad skal jeg gøre?!
På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den vil ikke plane?!
  • #1   15. nov 2005 Evt flaps på hækken i stedet for på motoren.. Hvis man har mulighed for selv at lave dem eller kender en der kan, så er det ik specielt dyrt og det koster i ligeså meget fart som dem til motoren..

• #2   16. nov 2005 størere motor.. har en makker der har en på samme størelse med 75hk.. så er du over det problem.. ellers prøv sænke motoren, lige som når man starter en båd mer powertrim..

• #3   16. nov 2005 Køb en større motor. Hvis du iregner salgsprisen på den du allerede har så er det både den billigste og bedste løsning (den giver jo også +topfart)

• #4   16. nov 2005 Tak for alle svarene!
    jeg har allerde flyttet tanken. og der er ikke mulighed for ny motor...
    kan glasfiber bruges til flaps på hækken? hvor store skal de være og hvilken vinkel?

• #5   16. nov 2005 jeg tror ik det er nogen god ide med flaps på hækken.. dem på store speedbåde kan styres.. prøv at flytte motorbenet længere ned, så skal den ikke løfte båden så meget, før den kommer op..

• #6   17. nov 2005 Jeg vil nu mene at flaps på hækken vil være en fordel hvis de er indstillet rigtigt..

Nej de kan ikke laves i glasfiber, det skal være rustfrit eller alu..
    Man kan købe nogen vantskruer (til sejlbåde) som man manuelt kan justere trimmet.. Så skal de bare have en hældning som giver mest muligt optræk uiden at koste fart.. Det er noget man kan lege længe med før man finder det optimale trim..

• #7   18. nov 2005 du ska klart ha hydralik flaps som du kan køre ned når du skal op og plane.

• #8   18. nov 2005 45 4 - Det er måske lige lidt mange penge at bruge til en båd i den størrelse hvor effekten er minimal.. Jeg holder på den løsning jeg har skrevet hvis han altså ka få det lavet billigt..

• #9   20. nov 2005 Kender en pladesmed som muligvis kan hjælpe mig... er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på når jeg "fremstiller" og monterer flapsene?

Mads

• #10   23. nov 2005 okay... skal finnerne have en hældning eller bare følge motorbenet? kan man lave dem selv af plademetal eller noget?

• #11   3. dec 2005 det skal bare vere rustfri

Kommentér på:
Den vil ikke plane?!

Annonce