{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

trimflaps? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

jeg har haft min båd i vandet et par gange for nylig, og vi kunne ikke give den mere en ca 2400 omdrejninger for så stiller den så næsten lodret op. Der burde være stor nok motor, men den vil bare ikke lægge sig ned. Ville trimflaps hælpe? eller ville det være bedre med mindre motor (pga vægten) er langt tilbage på båden.

håber nogle kan hjælpe.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  trimflaps?
  • #1   25. jun 2009 Det kan kun gavne på det. men kan du ikke bare trimme motoren længere ind under båden?

• #2   25. jun 2009 Jeg kan desværre ikke trimme motoren ind under båden. Kan det justeres så motoren kan det?

Er det helt sikkert at båden vil lægge sig hvis der kom trimflaps på?

• #3   25. jun 2009 Vores glastron gør det samme, men vi har trimtabs på..
    Vi satte blot en mindre skrue på, så fløj den op af vandet smiley

Jeg ved lige hvilket problem du har.. Skriv evt. en PB hvis det er..

Mvh Frederik Laursen

• #4   27. jun 2009 du har garanteret for lidt trækkraft til at den kan trække sig op... prøv med en mindre skrue hvis ikke det er motoren der har en defekt

• #5   28. jun 2009 Motoren er stor nok til båden, hvis ikke den kan komme op at plane uden problemer skal du nok have et eftersyn på den.

Tjek:
    kompressionen.
    Proppelstr. (skal passe til bådens str.)
    Div. dårlige forbindelser/ tændrør osv.

Har du ikke helt styr på det syntes jeg du skal kontakte en (båd)mekaniker og få det hele tekket igennem. Det koster ikke alverden.

• #6   28. jun 2009 Frederik - må vi andre ikke få af vide hvad problemet med Rene's båd er.? smiley

• #7   28. jun 2009 jo naturligvis smiley

Jeg er ikke ekspert på det område, men jeg mener bestemt at Rene skal have en mindre skrue smiley
    Sådan løste vi i hvert fald problemet. Selvom vi har flaps på i forvejen, hjælper de ikke altid nok med at skyde båden op af vandet smiley Der skal også omdregninger til smiley

Kommentér på:
trimflaps?

Annonce