4.658 visninger
|
Oprettet:
Motor lugter af benzin og den går ud. {{forumTopicSubject}}
Hejsa Allesammen.
Jeg har lige fået ny speedbåd. Den var ude at sejle færste gang i dag. Da jeg sejlede ud første gang, gik det sådan set godt nok, den lugtede bare rigtig meget af benzin. Hvorfor gør den det?
Anden tur ud på vandet, var som om den ikke rigtig kunne tage nogen omdrejninger. Når vi ga den fuld gas, døde motoren ligesom ud. Som om den måske drukner sig selv, eller hvad kan det skyldes?
Motoren er en Suzuki 100 Hk 2-takts V4 motor. Den er fra omkreing 1990. Den blander selv olie og benzin
Pfh tak.
mar 2008
Følger: 1 Både: 2 Emner: 2 Svar: 34
Har du tjekket alle slanger på karburatoren? (Hvis altså den ikke er med elektronisk indsprøjtning).
Sidder der en membran på den?
Grunden til den går ud ved fuld gas, skyldes temlig sikkert en forkert luft/benzin blanding. Tjek efter evt. falsk luft omkring luftfilter, karburator, studs og membran.
Med min erfaring indenfor knallert/scooter, vil jeg sige den går ud fordi den får for meget luft. Hvis du tager luftfilteret af, skulle det gerne blive værre, og hvis du blokere indsugnignen på karburatoren lidt, skulle det gerne blive bedre.
Men det kan jo også være noget tændingshalløhj, og dér er jeg på dybt vand.
Held og lykke
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 51 Svar: 71
Har lige haft luftfilterlåget af i dag, og der var slet ingen filter i.
mar 2008
Ham der har haft den før, har nok troet den blev bedre uden filter. Men blandingen bliver for mager, og motoren dør efter lidt tid. Det er præcis ligesom med en scooter
Den skal dyses op, hvis man skal sejle uden luftfilter. Og om hvorvidt det er muligt på en påhængsmotor, ved jeg ikke.
sep 2008
mar 2008
Ja, det har du selvfølgelig ret i :o)
Jakob:
På scootere skal man skrue luftskruen(erne) helt ind, og 2½ omgang ud (2*360 grader og 1*180 grader). Så er karburatoren(e) grundinstilliet. Jeg går da ud fra det er det samme på en påhængsmotor
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
mar 2008
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 38
sep 2008
Men nu har jeg så fundet et nyt problem. Men opretter lige et nyt emne.
mar 2008
Motor lugter af benzin og den går ud.