{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Gardasøen {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig og vide om der er nogen der har prøvet at have båden med til Gardasøen? Vi har lige været på ferie der og så et hav af både, som folk selv havde med, og vi kunne godt tænke os at vide om der er nogen med erfaring med selv at tage med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gardasøen
  • #1   30. jul 2008 har tonset lidt rundt i en lejet speedbåd der nede....
    ku være skæg og sejle rundt der nede, men der er fame langt til italien hvis du kun må køre 80.,.

• #2   31. jul 2008 Er lige kommet hjem fra Kroatien, hvor vi havde vores båd med. Det kan varmt anbefales. Helt fantastisk at have den til at ligge fast i 26 grader varmt vand i 16 dage. Man tager sig lige en tur når man har lyst, eller sejler til en anden by og spiser frokost, er middag.
    Køreturen, syntes vi i vores familie, ikke er noget at snakke om. Men det var også 8. gang vi har taget turen over alperne. Det man kan gøre, er at få sin trailer "tempo 100" godkendt, det hjælper noget.
    Vi tog turen til Kroatien (1730 km) på 22 timer med alt, og hjemturen på 20 timer. Man sætter farten til 120 på spedo, hvilket i min bil er 116 på gps. Det Tyske politi siger ikke noget til at man køre lidt for hurtigt. De har i hvert tilfælde aldrig sagt noget til mig.

/per

• #3   31. jul 2008 Gardasøen er et fedt fedt sted at sejle...... Specielt i den nordlige ende mellem bjergene. Har kun sejlet med venner dernede, da mit temperement kun er til venstre side at vejen med gaskablet kullet helt ind i kabinen. Men gad helt vildt gerne at have min egen båd med derned. Hvem ved, at det måske en dag kommer over mig at køre 100 hele vejen. Nu er Gardasøen jo heller ikke den lange vej at køre uden trailer. Vi har 1462 km fra køge til Hotel Europa i Limone.................. Men indrømmer at det er et pænt stykke med trailer.
    Har man lysten til at køre langsomt, så er det et gudested at sejle.

Per

• #4   31. jul 2008 Tak for jeres svar og indspark. Køreturen derned skal jo bare overståes men jeg tænkte også på hvordan med at finde et sted at sætte båden i. Vi gik nede i havnen men fandt ingen slæbested ligesom vi kender fra DK, og der var ingen på vores campingplads. Noget andet er hvor får man sin trailer tempo 100 godkendt?

• #5   31. jul 2008 Det kan kun anbefales smiley Vi boede på en campingplads, som havde eget slæbested. Og især hollænderne var glade for at have deres både med.

Vi kørte derned i år med en 27 fods Sea Ray, og som Per nævner. Politiet har intet imod at man ligger og trykker lidt ekstra på pedalen. Ikke en gang igennem Brennerpasset havde vi problemer, der var faktisk ikke ret meget kø på hele turen. Dog var der en del vejarbejde på mange strækninger.

• #6   31. jul 2008 En mulighed kunne være: http://www.hedensted-bilsyn.dk/priser.php men der er med garanti en masse andre stæder dette kan ordnes.
    Man finder nemt at sted at søsætte båden. Der er en del campingpladser der har deres egne små havne.

• #7   31. jul 2008 Og man finder også et nemt sted at ligge den for anker smiley Og intet er mere hyggeligt en en sejltur om aftenen til én af de større byer, og så spise på en god restaurant og hjem igen sent om aftenen.

• #8   31. jul 2008 Jamen der er ikke andet for at det må prøves, for det er et kanon sted med mange sejltimer.

• #9   31. jul 2008 thums up.

• #10   31. jul 2008 så kan man også lige nuppe en lur i båden på halvvejen:D

Men fuck det må da koste noget i brændstof og slæbe cirka 2 tons derned

• #11   31. jul 2008 Kan ikke helt huske hvad vi brugte af benzin, men den kom sjældent over 3 km/l. Blev til stop på stort set hver eneste Shell langs autobahn.

• #12   1. aug 2008 Kroatien tur retur = 400 Liter Diesel

• #13   1. aug 2008 Kommer lige dernedefra, der er slæbested ved stort set alle sejlklubber, bl. a. lige nord for Malcesine. I Malcesine kan man iøvrigt leje sig et lift med en paraglider oppe fra toppen af Monte Baldo og ned til søen, det er nok en pæn tur.
    Leje af speedbåd starter ved 100 euro for et par timer alt incl., prøv tysk ebay for charter af båd på søen.
    Jeg kan iøvrigt anbefale at leje bil i Flensborg til turen, jeg havde en ny Nissan X-trail med alt i udstyr og turbodiesel maskine i 11 dage til 401 euro incl. fri km og forsikring, det er billigere end jeg kan gøre det i min egen bil.

Kommentér på:
Gardasøen

Annonce