{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.821 visninger | Oprettet:

Vandscooter i Gardasøen {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg håber at i nyder sommeren, høhø.

Jeg planlægger at stikke afsted til Gardasøen eller Lidoen.

Kender i nogle forholdsregler ifht. brugen af vandscooter i søen? Hvis maksimum hastigheden er 15 knob, så lader jeg bare bådtraileren stå herhjemme.

Kom gerne med alle de lækre facts i har, jeg har været der før - og ved at enkelte campingpladser har slæbesteder, men kender i seperate slæbesteder så sig til.

På forhånd tak.

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandscooter i Gardasøen
  • #1   24. jul 2009 du må godt gi den max gas i Gardasøen, der er maser af tyskere og andet kryb som fyrer den a i søen, de gør sig ikke så meget i slæbesteder men mere noget med at hejse i og op med kran mod betaling, så dog et par slæpesteder rund om kring men kran er mest udbredt.
    Lidoen ? går ud fra at det er Venedig du mener, inde i selve byen ska du nok ta en slapper da politiet er syge i potten med deres Rip 2x 250 Hk. men ellers ude på åbent vand og langs kysten kan du gå amok smiley

• #2   24. jul 2009 Hehe ja, med Lidoen mener jeg Venedig.

Men altså, ingen knas ved gardasøen? Selvfølgelig har jeg hjernen og det gode sømandsskab med mig. Er der regler ifht. forsikring? Min er ikke forsikret.

• #3   24. jul 2009 Nej ingen knas, jeg var der sidste sommer og der var mange tyskere og hollændere som havde deres Baylinere og Daycruisere med der fik mere end fuld skrue hend over søen, men fornuftig som du jo er smiley opfører du dig bare som i danmark med ikke at hammer hen over badegæster og rive den rundt inde i havnene smiley i de fleste byer er der tankstationer og politi i havnen, der er masser af bådulejning, du kan leje lige fra en lille robåd til en 30 fod luxus yacth, og de henter dig lige meget hvor du er ved søen og fragter dig til skuden med Rip 3x 300 Hk. smiley (nok ikke for en robåd) husk dit speedbådscerfitikat, ellers må du ikke sejle med over 40 Hk. på søen. tegn en forsikring hjemme fra der kun gælder til ferien der nede så er du på den sikre side, Italienerne ska ha rene linjer ellers går de op i limningen.

• #4   24. jul 2009 det er sku da for dumt, ikke have forsikret sit fartøj!!

• #5   24. jul 2009 det er ikke sikkert din forsikring der gælder her hjemme gælder i udlandet

• #6   24. jul 2009 Og fod gud skyld husk redningsveste til alle der er på, det går de meget op i, og de skal være på. Og der er i ind sejlingerne maks 3 knob ellers fuld skrue, eller fri udblæsning

• #7   24. jul 2009 Hej Anders, ja det er for dumt - men forsikringen nægter at forsikre denv-(

Jeg er selv i mod det, men hvis det er sådan de vil opføre sig så kan jeg ikke rigtigt gøre noget ved det, jeg er ved at undersøge om der eventuelt er svenskere eller normænd der vil forsikre den.

Tak for tipsne, kom gerne med flere smiley

• #8   24. jul 2009 prøv at skriv til piraten herinde hvis han ikke kan forsikre den , ved han sikkert hvem der kan

• #9   26. jul 2009 Hej Michael.
    Codan tilbyder ansvarsforsikring på vandscootere. Jeg har selv en GP1300R forsikret der.
    Mvh

• #10   26. jul 2009 Hej Esben, jeg har haft fat i Codan - problemet er bare at jeg sidder med en ikke CE-godkendt vandscooter, den rører de helst ikke.

Jeg arbejder dog på sagen. Der må være nogle. CE-mærkningen har jo som sådan ikke noget at gøre med om jeg sejler galt eller ej, det er vist bare lidt hysteri. Reglerne gælder ikke de samme for vandscootere som for både, men det har vist bare været nemmest at sige CE eller ingen forsikring.

• #11   26. jul 2009 fik du fat i piraten ?

• #12   26. jul 2009 hvis ikke kan jeg godt forstå du ikke kunne finde ham hans profilnavn er : ralph A har tegnet ved ham og er godt tilfreds

Kommentér på:
Vandscooter i Gardasøen

Annonce