{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Forsikring / motorstørrelse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogen der ved hvordan forsikringer stiller sig til "overmotorisering" af båden?
Der er jo et hav af både derude der har lidt for mange heste på hækken, men hvordan fa*** er de forsikret?
Kan da huske at jeg med min sidste båd blev spurgt hvor mange HK der sad på.(Ansvarsforsikring).
Nu regner jeg så til gengæld med at skulle bruge en kasko forsikring, dvs. motoroplysningerne skal være korrekte hvis man vil have dækket evt. tyveri..?
Nogen forsikringer der er "ligeglade"? Skal have 60HK på hækken, men båden er kun godkendt til 45HK, hvilket altid har været/stadig er for lidt for denne type båd.

Takker for hjælpen.

Mvh
Benjamin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring / motorstørrelse
  • #1   8. maj 2008 forskirngs selskabet.. er lige glad hvad båden er godlkendt til at hk..

Så min shakspeare er god kendt til 60HK men hvis jeg sætter 130hk på siger de ingen ting. den dækker lige godt.! det der med hvor meget der må side på din båd står der fordi den skal kunne holde.!

• #2   8. maj 2008 Hmm den der er jeg ikke sikker på..
    Jeg vil godt spise min gamle hat på at hvis man overmotorisere sin båd med x antal hk og kommer ud for en ulykke så vil forsikringen ikke dække, hvis uheldet kan skyldes den for store motor. Tyveri er dog nok en anden sag..

Er den nogen som har hørt om et forsikringsselskab som gladeligt udbetaler ved skade?!?

• #3   8. maj 2008 så skulle de da spørger efter hvor meget der må side og hvor meget der sider.! det gør de jo ikke og jeg spurgte da jeg tegnet min.. og det var de ligeglade med.!

• #4   8. maj 2008 Lars T->
    Ja, det har jeg oplevet med mit.
    Det eneste de spurgte om at min motor blev stjålet var hvordan den var sikret mod tyveri. Det fik de så besked på, og så var den sag slut...

Men om de smilte da de skrev cheken ved jeg self. ikke...

Kommentér på:
Forsikring / motorstørrelse

Annonce