1.957 visninger
|
Oprettet:
Mercruiser vs. Volvo Penta {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at købe ny båd. Er dog meget i tvivl ang motor/ drev valg. Håber i kan skrive fordele/ulemper. Forhandleren kunne ikke rigtig gøre mig klogere, han sagde at det var lige meget hvad man valgte. På forhånd tak
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
og et mercruiser bravo 3 hvis det skulle være DP.
v8 motoren er lavet på samme GM. blok.
nov 2006
Følger: 1 Både: 2 Emner: 15 Svar: 83
Dog har volvo et stort problem med malingen på drevet det skaller af og irer en del efter ganske kort tid.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
er volvos nye ikke mere som cobra. på nær det første DP. ?
jan 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 5 Svar: 86
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 5 Svar: 86
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
Rolf - skal det forståes at du ville vælge et Volvo drev fordi det ikke "børster tænder/klonker" når man går i gear, fremfor billig vedligholdelse?
sep 2007
Jeg opfattede slet ikke dit indlæg som om at du skrev at Alpha drevene var ringe - i mine øjne handler det om prisen for jeg syntes at driftsikkerheden er ens på de to, så hvis man skulle ha en f.eks Stingray med en 3.0'er så ville prisen være det største faktor i mit valg..
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
SX drevet er med konisk kobling som er et plus - men Alpha er mere hydrodynamisk og i det lange løb langt billigere at vedligeholde (set over 15 - 20 år) - tilgændgæld skifter Volvo drevet blødere.
Propellere findes i "milionvis" til Alpha drevet - og er billige simpelthen fordi Alpha drevet er verdens mest almindelige drev.
Som teknikker ville jeg nok vælge SX drevet - men min fornuft kombineret med pengepungen - ja så valgte jeg Alpha
Tit vælger man nu ikke selv - der sidder simpelthen det drev på som bådfabrikanten har bestemt
MHT motorene er både Volvo og Mercruiser mariniserede GM Vortec industrimotorer du kan se dem alle her: (link fjernet)
Det er kun mariniseringsudstyret der skiller Volvo og Mercruiser motorene.
Efter flere kilder på iboats så skulle Mercruisers marinisering være mere vellykket (læs driftsikker) så skulle man bygge den ideelle i/o så blev det vel en Mercruiser med Volvo drev i hvert fald hvis vi snakker om småmotorene med SX/Alpha drev - på de større ville jeg som Rolf vælge Mercruiser med Bravo drev
nov 2006
Følger: 1 Både: 2 Emner: 15 Svar: 83
men drevene er der stor forskel på volvo vinder klart på teknikken men taber på holdbarheden af lak og udseende de korriderer rigtigt hurtigt på drev og transom.
hvor et mercruiser drev er lidt tilbage med teknikken men stadig yderst funktionelt og holdbar. men holder sig rigtigt flot i mange år.
sep 2007
Men når det så er sagt så hersker der ingen tvivl om at Mercury har tyvstjålet duoprop-konceptet fra Volvo..
Mercruiser vs. Volvo Penta