{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.957 visninger | Oprettet:

Mikkel S
Mikkel S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mercruiser vs. Volvo Penta {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe ny båd. Er dog meget i tvivl ang motor/ drev valg. Håber i kan skrive fordele/ulemper. Forhandleren kunne ikke rigtig gøre mig klogere, han sagde at det var lige meget hvad man valgte. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercruiser vs. Volvo Penta
  • #1   16. feb 2008 jeg tror at jeg ville vælge et SP. volvo drev.
    og et mercruiser bravo 3 hvis det skulle være DP.
    v8 motoren er lavet på samme GM. blok.

• #2   16. feb 2008 det er stort set det samme.
    Dog har volvo et stort problem med malingen på drevet det skaller af og irer en del efter ganske kort tid.

• #3   16. feb 2008 det er da ikke det samme drev.
    er volvos nye ikke mere som cobra. på nær det første DP. ?

• Mikkel S
    Mikkel S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   17. feb 2008 Mange tak for hjælpen. Jeg var også mest til Vovlo

• #5   17. feb 2008 Hvis du køber HELT NYT så Køb den båd du kan li, og ikke efter hvad moter og drev der er i.

• #6   17. feb 2008 Hvis det er helt nyt er det kun et spørgsmål om vedligeholdes, jeg ville hellere tænke på bådens konstruktion / mærke.

• #7   17. feb 2008 Mikkel - Hvad er det for en båd/motor kombination?

Rolf - skal det forståes at du ville vælge et Volvo drev fordi det ikke "børster tænder/klonker" når man går i gear, fremfor billig vedligholdelse? smiley Begge drev er utrolig drift sikre men volvo'en vinder klart på teknik siden med den koniske kobling, men taber omvendt på økonomien og vedligeholdelsessiden..

• #8   17. feb 2008 Jeg er nu enig i dine betragninger smiley
    Jeg opfattede slet ikke dit indlæg som om at du skrev at Alpha drevene var ringe - i mine øjne handler det om prisen for jeg syntes at driftsikkerheden er ens på de to, så hvis man skulle ha en f.eks Stingray med en 3.0'er så ville prisen være det største faktor i mit valg..

• #9   17. feb 2008 SX drevet stillet op mod Alpha 1 gen 2 er svært.

SX drevet er med konisk kobling som er et plus - men Alpha er mere hydrodynamisk og i det lange løb langt billigere at vedligeholde (set over 15 - 20 år) - tilgændgæld skifter Volvo drevet blødere.

Propellere findes i "milionvis" til Alpha drevet - og er billige simpelthen fordi Alpha drevet er verdens mest almindelige drev.

Som teknikker ville jeg nok vælge SX drevet - men min fornuft kombineret med pengepungen - ja så valgte jeg Alpha

Tit vælger man nu ikke selv - der sidder simpelthen det drev på som bådfabrikanten har bestemt

MHT motorene er både Volvo og Mercruiser mariniserede GM Vortec industrimotorer du kan se dem alle her: (link fjernet)

Det er kun mariniseringsudstyret der skiller Volvo og Mercruiser motorene.

Efter flere kilder på iboats så skulle Mercruisers marinisering være mere vellykket (læs driftsikker) så skulle man bygge den ideelle i/o så blev det vel en Mercruiser med Volvo drev i hvert fald hvis vi snakker om småmotorene med SX/Alpha drev - på de større ville jeg som Rolf vælge Mercruiser med Bravo drev

• #10   17. feb 2008 Ja motorene er stort set de samme.
    men drevene er der stor forskel på volvo vinder klart på teknikken men taber på holdbarheden af lak og udseende de korriderer rigtigt hurtigt på drev og transom.
    hvor et mercruiser drev er lidt tilbage med teknikken men stadig yderst funktionelt og holdbar. men holder sig rigtigt flot i mange år.

• #11   17. feb 2008 HB (Aarhus S) - Det du pointere gælder altså kun for Mercruiser's Alpha drev, ikke for Bravo drevene..
    Men når det så er sagt så hersker der ingen tvivl om at Mercury har tyvstjålet duoprop-konceptet fra Volvo.. smiley

Kommentér på:
Mercruiser vs. Volvo Penta

Annonce