Hjælp til 1. gangs køb {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Ja jeg tilslutter mig lige de som også er ved at købe båd.
Jeg er TOTAL nybegynder i det med både og er HELT vild efter at få mig en. Så vil da lige forhører mig hos bådfolket og få et par tips, inden jeg hopper ud i at købe mig en.
Har valgt at få mig en havneplads før jeg køber, men kommer TILBUDET så køber jeg selvfølgelig.
Søger en motorbåd, hvor man kan sidde nogle stykke og hygge sig og så skal man jo selvfølgelig kunne sove i den. Samtidig med det må der selvfølgelig godt være bare lidt skub i den. Har tænkt mig at prisen højst kommer op på omkr. de 130-140 kg.
Hvor meget båd kan man få for det og hvilken en type båd vil I evt. anbefale og hvad skal man se efter når man køber?
Håber at I gider læse teksten igennem og selvfølgelig også vil svare. ;o)
Mvh.
Rene´
nov 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
Men jeg ville/vil købe nyt eller nyere, hvis jeg var dig. Self med mindre du er en mekaniker...
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
nov 2004
Eller en splinter ny motor, hvor alt er tip top...??
nov 2004
De udgifter kan da hurtig løbe op, hvis man ikke selv kan lave noget. men jeg kan da oplyse at jeg i dette år, har brugt 0kr på min motor. Hvad har i brugt?
nov 2004
Du skriver ferskvandskølet....Det er vel kun de få, som har installeret det fra starten af? Vores har lige fået det på nu, da den ligger fast i havnen. Men bare efter 37 timers sejllads, kunne vi se rustspor i slangerne.
Nu er tærring jo heller ikke SÅ galt på en trailerbåd. Jeg tænkte på dem, som os, der har den liggende i saltvandet fra april til oktober.
Og nej, jeg kan heller ikke selv, skifte de dele du nævner. Og den nærmeste mekaniker i i randers/århus ca 60km. mer udgift + man må undvære båden!
Holder stadig på nyere båd
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Må da lige sige, at mine hænder ikke er sat HEEEELT forkert eller skævt sammen. ;o) Men alligevel tror jeg ikke, at jeg bare begynder at skrue på en motor uden at vide lidt mere om den/det. ;o) Men vil da lige sige, at jeg ikke køber en båd, for at skulle skrue på den konstant.
Når nu vi er ved det med køling. Så her jeg lige et tillægs-spørgsmål..
Den båd jeg søger efter kommer til at ligge i havnene det meste af året og den kommer også til at sejle det meste af tiden i (pl)øresund. Skal jeg så kigge efter en salt eller ferskvands-kølet? og hvad er egentlig forskellen på systemerne?
maj 2007
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
nov 2004
Vil dog sige mht afskrivelse på både, har flere kammerater som har sejlet gratis i 2 år med en ny båd. og en 3. som har tabt 6000kr på at have sejlet i 3-4 år. Så nej, de taber ikke så meget som biler, men derimod holder prisen.
Selfølgelig ud fra, at du har gjort en god handel, da du har købt den.
maj 2007
Hjælp til 1. gangs køb