Hjælp til 1. gangs køb {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Ja jeg tilslutter mig lige de som også er ved at købe båd.
Jeg er TOTAL nybegynder i det med både og er HELT vild efter at få mig en. Så vil da lige forhører mig hos bådfolket og få et par tips, inden jeg hopper ud i at købe mig en.
Har valgt at få mig en havneplads før jeg køber, men kommer TILBUDET så køber jeg selvfølgelig.
Søger en motorbåd, hvor man kan sidde nogle stykke og hygge sig og så skal man jo selvfølgelig kunne sove i den. Samtidig med det må der selvfølgelig godt være bare lidt skub i den. Har tænkt mig at prisen højst kommer op på omkr. de 130-140 kg.
Hvor meget båd kan man få for det og hvilken en type båd vil I evt. anbefale og hvad skal man se efter når man køber?
Håber at I gider læse teksten igennem og selvfølgelig også vil svare. ;o)
Mvh.
Rene´
nov 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
Men jeg ville/vil købe nyt eller nyere, hvis jeg var dig. Self med mindre du er en mekaniker...
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
nov 2004
Eller en splinter ny motor, hvor alt er tip top...??
nov 2004
De udgifter kan da hurtig løbe op, hvis man ikke selv kan lave noget. men jeg kan da oplyse at jeg i dette år, har brugt 0kr på min motor. Hvad har i brugt?
nov 2004
Du skriver ferskvandskølet....Det er vel kun de få, som har installeret det fra starten af? Vores har lige fået det på nu, da den ligger fast i havnen. Men bare efter 37 timers sejllads, kunne vi se rustspor i slangerne.
Nu er tærring jo heller ikke SÅ galt på en trailerbåd. Jeg tænkte på dem, som os, der har den liggende i saltvandet fra april til oktober.
Og nej, jeg kan heller ikke selv, skifte de dele du nævner. Og den nærmeste mekaniker i i randers/århus ca 60km. mer udgift + man må undvære båden!
Holder stadig på nyere båd
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3