4.373 visninger
|
Oprettet:
Jetski vs. vandscooter {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Hvad er lovligt og hvad er ulovligt????
Ment på den måde hvad er lovligt at sejle på i dk og og ulovligt at sejl med i dk?
Jeg ser frem til at hører fra jer alle.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 25 Svar: 181
Det er da lovligt at sejle med vandscooter i DK, hvis de er 3 personers og på den måde har fået en hvis størrelse.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
hvis man bliver stopet i int.farvand eller sejlrende.
er det da et vigtigt dokument.
men det nærmeste der står på bøden er vel politikreds.
godt spm. steffen M
jun 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 14
Nu er jeg så lidt nysgerrig , for hvis det har noget med at gøre om en båd har fribord eller ej om den er lovlig eller ej , hva så med de små LM 9 og 10 speedbåde. Så er de jo også udlovlige at sejle i.
Nu har jeg alle 3 slags både, Vil mene at en vandscorter med påhængsmotor er lovlig hvor i mod en jetski som kan sejle ind på meget lav vand er ulovlig , det er sådan politiet har håndhævet det i middelfart området.
Men igen så er det hele et fortolknings spørgelsemål
jun 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 14
Men ja reglerene er helt ude i hampen , og jeg bliver ved med at sejle , men jeg tager hensyn til andre.
aug 2007
Følger: 1 Svar: 32
det er en voksende tindens i det her samfund og den må vi indstille os på at leve med... hvor unfair og tåbeligt det nu end er.
jeg tror dog stadig på at hvis alle jet drevne fartøjer der sejler opfører sig ordentligt i en rum tid kan med tiden virke positivt på lovgiverne og så skal der jo nok også komme en lovændring ... men en ulykke mere og så har vi baladen igen...
har for øvrigt selv en LM10 og jo den er endnu mere farlig i de forkerte hænder end et jet drevet fartøj da den kan stort set sejle sidlens og der sidder altså en kødhakker nede under...
mvh magnus
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 12 Svar: 37
Det har i alle de 10 år jeg har sejlet vandscooter været et tov trækkeri mellem forhandler og skov og naturstyrelsen om lovligheden af vandscooter...
Jeg siger de ikke er lovlige i DK ifølge dansk lov MEN ifølge EU er loven om totalforbud ikke tiladt og det er kun tiladt at lave forbud i områder hvor de udgør en fare eller trussel mod miljøet..... Og det gør de sku ikke i hele landet
Der bliver nok aldrig en endelig afgørelse.
Men det kunne værer fedt hvis de indførte regnr på både som i eks svrige, så kan vi fange de svin på vandscooter eller i speed både som ødelæger det for os ander.
maj 2006
maj 2006
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Både: 2 Emner: 24 Svar: 125
På frederecia boatshow snakkede jeg med jettrade, og de sagde at hvis scooteren var eu og ce godkendt og gik under kategorien 'C' så indgik den som en båd og var derfor lovlig.
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 12 Svar: 37
Han fyrer den ene efter den anden historie af.
Snak med Morten "Hans søn " isteder Han kan man tro på
Jetski vs. vandscooter