{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Jetski vs. vandscooter
  • #1   11. okt 2007 Nicolai det er da ikke helt korrekt.

Det er da lovligt at sejle med vandscooter i DK, hvis de er 3 personers og på den måde har fået en hvis størrelse.

• #2   11. okt 2007 over 4 meter er det vist en båd. og må sejle med jet.

• #3   11. okt 2007 Tja.. Anders K, men politiet deler så ikke dein opfattelse idet de knalder dem alle sammen, så det bliver jo noget retten gang på gang må afgøre.

• #4   11. okt 2007 det er sq da spild af resurser at politiet ikke fatter hvor de har bemyndigelse til at uddele bøder for vandscootersejlads...... de håber nok bare at folk tror på dem og betaler

• #5   11. okt 2007 hvis man får en sådan bøde står der så gps koordinater eller lign i rapporten, så man har en chance for at vide præcis hvor det skete hvis man skal i retten en dag?

• #6   11. okt 2007 good point!!!!
    hvis man bliver stopet i int.farvand eller sejlrende.
    er det da et vigtigt dokument.
    men det nærmeste der står på bøden er vel politikreds.
    godt spm. steffen M

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 14
    #7   12. okt 2007 Hej
    Nu er jeg så lidt nysgerrig , for hvis det har noget med at gøre om en båd har fribord eller ej om den er lovlig eller ej , hva så med de små LM 9 og 10 speedbåde. Så er de jo også udlovlige at sejle i.
    Nu har jeg alle 3 slags både, Vil mene at en vandscorter med påhængsmotor er lovlig hvor i mod en jetski som kan sejle ind på meget lav vand er ulovlig , det er sådan politiet har håndhævet det i middelfart området.
    Men igen så er det hele et fortolknings spørgelsemål

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 14
    #8   12. okt 2007 Nu er det jo så lige sådan at hverken LM´eren eller en vandscorter har mere fribord end en jetski .
    Men ja reglerene er helt ude i hampen , og jeg bliver ved med at sejle , men jeg tager hensyn til andre.

• magnus e
    magnus e Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 32
    #9   12. okt 2007 tja . det er jo med jet ski / vandscootere som det er for indvandrene minoriteten har ødelagt det for flertallet loven blev jo lavet fordi der var en del i 80erne og 90erne der ikke kunne opfører sig ordentligt og der skete en del uheld på helt lavt vand hvor svømmere og badende blev påsejlet og så gør en regering jo hvad såden en nu kan "FORBUD" og det afspejler vi jo også selv som samfund "de skal sendes hjem alle sammen" har jeg hørt utallige gange på min arbejdsplads for to ud af 50.000 laver et indbrud.
    det er en voksende tindens i det her samfund og den må vi indstille os på at leve med... hvor unfair og tåbeligt det nu end er.
    jeg tror dog stadig på at hvis alle jet drevne fartøjer der sejler opfører sig ordentligt i en rum tid kan med tiden virke positivt på lovgiverne og så skal der jo nok også komme en lovændring ... men en ulykke mere og så har vi baladen igen...

har for øvrigt selv en LM10 og jo den er endnu mere farlig i de forkerte hænder end et jet drevet fartøj da den kan stort set sejle sidlens og der sidder altså en kødhakker nede under...

mvh magnus

• #10   12. okt 2007 Da jeg startet i 96 med at sejle vandscooter var det iføle politiet i Aarhus fuldt lovligt, indtil 04 har det stået i Hobro lokalvedtækt at jetski og vandscooter bare skulle holde en afstand af 75m fra kysten "lige som speedbåder" i Mariager fjord. i 04 blev je stoppet af politiet på Fyn vi diskuteret i over en time om lovligheden af vandscooter. det endte med jeg fik lov at sejle videre og hørte ikke mere der fra.

Det har i alle de 10 år jeg har sejlet vandscooter været et tov trækkeri mellem forhandler og skov og naturstyrelsen om lovligheden af vandscooter...
    Jeg siger de ikke er lovlige i DK ifølge dansk lov MEN ifølge EU er loven om totalforbud ikke tiladt og det er kun tiladt at lave forbud i områder hvor de udgør en fare eller trussel mod miljøet..... Og det gør de sku ikke i hele landet smiley

Der bliver nok aldrig en endelig afgørelse.

Men det kunne værer fedt hvis de indførte regnr på både som i eks svrige, så kan vi fange de svin på vandscooter eller i speed både som ødelæger det for os ander.

• #11   13. okt 2007 Nicolai: Så har det jo heller ikke noget med at gøre om de har fribord hvis de andre er fritaget for den regel ?

• #12   13. okt 2007 Det må du sku undskylde nicolai, troede det var dig som lavede dem smiley

• #13   13. okt 2007 Anders: ????

På frederecia boatshow snakkede jeg med jettrade, og de sagde at hvis scooteren var eu og ce godkendt og gik under kategorien 'C' så indgik den som en båd og var derfor lovlig.

• #14   13. okt 2007 Sten fra Jet -trade har altid været fuld af pis....
    Han fyrer den ene efter den anden historie af.
    Snak med Morten "Hans søn " isteder Han kan man tro på

Kommentér på:
Jetski vs. vandscooter

Annonce