3.023 visninger
|
Oprettet:
problemer med mercury 4,5hk {{forumTopicSubject}}
hej jeg har en 4,5 hk mercury, men den kan ikke starte.
jeg har sat nyt tændrør i (den specielle slags med en elektroe i midten et ngk BUZHW-2 tændrør)
og der er fin gnist.
jeg har adskildt bezin pumpen, og renset den, har haft karburatoren adskildt og renst og tjekket at membranen virker som den skal.
jeg har tjekket kompressionen som er på 136psi.
og tjekket at der kommer benzin til cylinderen, men den vil ikke starte,
Hvad kan problemet så være? er løbet lidt tør for ideer.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Tag tændrør ud, og luft cyl. ud ved at tørne motoren nogle gange.
Så tager du en benzin mængde svarende til hvad der kan være i en ølkapsel.
Denne mængde benzin sprøjter du ind på stempeltoppen via tændrørshullet, sætter hurtigt tændrør på igen, og rykker i snoren.
Så SKAL den slå igang. Evt. helt igang, eller bare nogle få "prutter". Gør den det, er fejlen manglende benzin. Hvis ikke den siger noget som helst, er det tændingen. Kan have flyttet sig.
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
jeg har prøvet med din metode men benzin direkte ind via tændrør, uden held, så det er jo nok tændingen der har flyttet sig, men den har jo det der thunder bolt tænding, kan det indstilles? eller er dat bare en alm kontakt tænding med et smart navn?
aug 2007
Følger: 1 Svar: 32
efter tredje gang gav jeg min locktite på konussen ...kan ikke anbefales da du alldrig får svinghjulet af igen men da det virkede blev det heller ikke nødvendigt ...hehe den endte sine dage på bunden af lillebælt... og der ligger den endnu.
aug 2006
Dele til dit tændingssystem kan ses her.
http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0010066&path=MM~A0000001~M0000476~M0000480~C0010066&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM
Har hørt om denne fejl før.
Skulle din motor nu være helt ødelagt under svinghjulet, ja så kan du jo købe den 4,5HK Mercury jeg har stående. Den virker og kører 100%.
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.038
Jeg står og skal bruge en motor til en lille gummiracer.
Har du kordinaterne???
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
kan man godt tjekke tændingen når motoren ikke er startet, for jeg bruger en bore maskine som elstarter på den så den kan får omkring 700omd uden et tændrør...
ps. noten går ofte i stykker hvis man ikke spænder godt nok eller hvis der er lidt olie imellem svinghjul og krumtapen.
aug 2007
Følger: 1 Svar: 32
ps har lært at spænde skruerne med en svensknøgle og IKKE fingerne
det var fandme en lang ro tur meeeen fik dog en del torsk med hjem da jeg roede og min kammerat pilkede
aug 2006
http://outboardparts.com/mercury/miscellaneous/troubleshootinghelp.htm
problemer med mercury 4,5hk