4.685 visninger
|
Oprettet:
Utæt kaleche!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa, har lige købt båd, en gammel svend fra 1980! Mærke ukendt!! Nu er den blevet rigtig testet igennem for tæthed det har styrt regnet de 3 dage jeg har haft den, og det ser ud til at den er en smule utæt ved syningerne øverst oppe! Kan man gøre noget ved dette? Og hvad med en ny kaleche, er det er større udskrivning?? Skal den special syes nu hvor man ikke kender mærket??
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 51
Ved ikke om du kan fikse syninger på sådan en kaleche.
Måske kan imprænering bruges.
En ny kaleche er helt sikkert ikke billig. Til min Shetland
ville det koste mellem 8 og 10.000
M.v.h.
Christian
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292
Jeg havde samme prob.
jeg fik min kaleche renset og geninpreneret hos bondorphs for 95kr.- KG.
og den har bestået prøven. (Sidste 3 dages vejr)
(link fjernet)
Bagefter gik jeg til den lokale skræder/skomager og han syede nye syninger i (nylontråd), satte nye kaleche knapper i .
husk at købe en dåse inprenering og smørere på de nye syninger med en pensel, for nylontråden udvider sig ikke i "syhulet" ligesom bomuldstråden, ellers bliver kalechen utæt i syningerne
i alt kostede det 625.- KR.
billigt ik.
-René
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 9 Svar: 15
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292
jeg tror ikke plast skal inpreneres, men syhullerne skal, og http://nautiskudstyr.scannet.dk/ har en masse billigt, det kan være de har inpreneringen.
eller gå ned til den lokale bådhandler og hør ham ad og gå så hjem og find det billigere på nettet.
mht Presseningsmatterialet ved jeg ikke hvor du kan finde det, prøv og google det, eller kan du ikke købe en billig stor Pressening og lave en magen til, evt klippe efter den gamle.
øhhh og hvis du mangler noget til båden og det ikke er noget du skal bruge her og nu så gå ind på www.ebay.com
eller
http://motors.search.ebay.com/boat_eBay-Motors_W0QQfromZR34QQsacatZ6000
det er super billigt contra DK priser.
mvh
René
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 9 Svar: 15
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 51
Hvis fruen er god til det med symaskinen, så kan man godt selv. Har set indlæg herinde med folk, der har lavet
deres egen.
Det er en god ide at have båden tæt på, og tage mange
kontrol målinger under processen.
M.v.h.
Christian
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 4 Både: 2 Svar: 149
Utæt kaleche!!