3.607 visninger
|
Oprettet:
Imprægnering til kaleche {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Sidste år højtryksrensede jeg min kaleche, da det var den eneste måde at jeg kunne få mågelordt og lign. af taget....
Derefter købte jeg imprægnering på spray i Biltema.... hvilket jeg nu ikke har været imponeret af....
Er der nogle imprægneringsvædsker som er bedre end andet, noget I har gode erfaringer med og kan anbefale....
Det er ikke i syningerne at den er utæt, men nærmere mit på....
Med venlig hilsen - Allan
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 21
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.119
du må ikke spar op imprægneringen , så efter en gavemild applikation skal du fordele den jævn med en blød bordet eller svamp så den går ind i stoffet og fylder hullerne.
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
Tak for jeres svar.... Jeg vil prøve at køre forbi et campingcenter og se hvad de har...
Da jeg gav kalechen imprægnering sidste år, brugte jeg 2 af dem som Biltema har og det var kun til taget... så det burde efter anvisningen på flasken, være langt rigeligt.... men jeg masserede det ikke ind i stoffet med en svamp/børste el.lign. og det er måske der at fejlen ligger....
Igen 1000 tak for jeres svar.... håber at jeg får held med at få det tæt, for der bliver jo sansynligvis brug for det på et tidspunkt, selvom det pt.er underordnet med det vejr som vi har nu...
Mvh. - Allan
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Det hælder du så op på i en skål og pensler på! Det giver et meget mere jævnt resultat og i en ordentlig mængde! Det er virkelig svært at påføre det ordenligt med en spray på sådan et stort område!
http://www.marineudstyr.dk/nordisk-yacht-kemi-3003-simp-impraegnering-34-ltr.aspx
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
http://spejdergear.dk/shop/grangers-fabsil-2-3103p.html
Imprægnering til kaleche