{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Træk af tube - hk {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på denne 15 fod jolle, men er lidt i tvivl om motorstørrelse.
Den er monteret med en 25 hk 4 takt. Til hyggeture er det garanteret fint, men jeg har en drøm også at kunne trække en tube efter den.
Er det helt håbløst at kunne trække en tube med 1 person samtidig med 3-4 personer i båden?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Træk af tube - hk
  • #1   13. aug .

    profilbillede
  • #2   13. aug Har du prøvet at sejle i båden? Jeg tvivler på du kan få den op at plane med 3-4 personer og kun 25hk på hækken, selv uden tube. Dvs du vil sejle 8-10knob, måske med en begyndende planing, så stævnen vil pege opad med mindre du sætter din fede ven forrest smiley

    Spænder du en tube efter, kan du jo nok trække den, men det bliver ikke i planende fart


  • #3   13. aug det har jeg ikke. det lader til at være i underkanten med de få hk. tak

  • #4   15. aug Hvis du skal haev tube til at ride på vandoverfladen, og ikke trække den gennem vandmasserne, så skal din båd være planende.

    25 HK / 3 - 4 personer ombord / tube + person bagefter. Det er mission impossible.

    Du skal have i omegnen af 50 HK på hækken, hvis du skal have en realistisk chance, og måske nok nærmere 60 HK, hvis det skal blive en succes.


  • #5   1. sep Jeg har været igennem motorshowet. Det er lidt dyrt at skifte flere gange så lad mig give dig det råd at gå op i størrelse før end senere 😂
    Jeg har haft 3.5 hk, så 10, 20, 30 og nu en 50hk Yamaha. Min er også 15 fod. 50’eren er sgu lækker. Sejler 52-53 kit målt med gps og den er ret ligeglad om jeg er alene eller 4 i båden. Jeg kan sagtens trække tube. Men ja man drømmer hurtigt om en endnu større, men er meget tilfreds med 50eren. Held og Lykke smiley


Kommentér på:
Træk af tube - hk

Annonce