vand i dobbelt skrog {{forumTopicSubject}}
jeg har lige købt mig en Ryds 13 fod med dobbelt skrog. ganske fin båd, jeg har ikke prøvet den endnu, men glæder mig til at få den smidt i vandet. jeg gik lidt og nussede lidt om den her i eftermiddags, og kom til at se at der var hul på begge sider af den rustfri plade som holder motoren. så jeg prøvede lige at skrue den af og opdager så at glasfiberen ikke når sammen og der er vand og mug i den 5mm spræke der er. jeg har prøvet at bore et lille hul i bunden af hækken og der kom noget skum agtigt ud og det var helt tørt. og båden er ikke tungere end jeg tror den skal være, jeg kan selv løfte halvdelen af båden så tror ikke der er vand i alt skummet. men hvad mener I jeg skal gøre ved det? håber der er nogen der har forstand på mit muligvise problem☺
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Du kan lige så godt gøre det ordentligt med det samme, det er jo et rimeligt vigtigt område ... og så tag godt med fotos som kan bruges ved salg af den ( og ja... du vil sælge den på et tidspunkt he he, for man bliver sgu bidt af det vand og så vil man jo nok have en lidt større og så lige en lidt større og....og.... he he )
Hvis jeg var dig ville jeg også montere en bund prop, så man kan få evt vand ud inden det gør skade ( dette kan være lige meget hvis der ikke er en rende under dørken som vandet kan flyde til bagenden i )
Pøj pøj med det ! !
aug 2015
Følger: 39 Følgere: 43 Både: 1 Emner: 17 Svar: 79
aug 2015
aug 2015
jan 2007
Det eneste der skal gå stærkt ( ja ja alt er relativt ) er når du skal putte resin på, det hærder rimeligt hurtigt ( så lad være med at blande for meget af gangen ) og hav alt klippet og skåret ud, så du ikke lige står og mangler noget glas der først skal skæres/klippes.
Husk at når du har lavet alt det arbejde, luk alle huller du laver efter du er færdig med noget marine tætnings masse, så vandet ikke har en kinamands chance for at komme ind igen.
Bund prop skal side imellem de to " skaller " så det er det vand der er imellem dem kan komme ud, det i båden tager du med en øse, eller vender den om på land.
Her er et par link til noget glasfiber og resin.... det er egentligt ikke dyrt, men søg gerne på nettet .... der er MANGE der sælger OG kan evt hjælpe med mængden du skal bruge.
http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Glas--og-Kulfiber/
http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Polyester-og-Epoxy/
Kan sgu ikke lige huske hvordan det er med at blande de to polyester og epoxy, der er noget med at de ikke binder så godt til hinanden.
jan 2007
aug 2015
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
aug 2015
jan 2007
Men det fjerner ikke problemet, gør det ikke bedre ( måske det bliver være ... hmmmm helt sikkert ) samt hvis du bare lader stå til ! ! ! hvor slemt er det.. du ved det ikke, og så ved du heller ikke om der er noget mere slemt på vej...
men det er helt op til en selv....
aug 2015
aug 2015
vand i dobbelt skrog