{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

Glasfiber suger vand, fremgangsmetode søges {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Efter min båd er kommet ud af vinterhi, var min plan at male den indvendigt og fikse nogle sæder osv. Da jeg så får den frem opdager jeg at der hænger en dryp vand og i bunden af båden ser den så sådan ud som på billedet.

Jeg tænker selv at det er inde fra dobbelt bunden hvor vandet jo ender indtil proppen tømmes, der har dog lagt en smule vinteren over, men den har stået inde frostfri.

Hvad siger i til det? Hvordan skal dette løses? Jeg har hænderne rigtigt skruet på, men har aldrig arbejdet med glasfiber før.

Skulle måske nævne at båden er en ryds 510, så den har dobbelt bund og skum i alle forhøjninger hvor sæder osv er placeret, dette er ganske tørt.

Håber virkelig på hjælp, så jeg også kan nyde lidt af sommeren på vandet 🙂

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glasfiber suger vand, fremgangsmetode søges
  • #1   1. jul 2019 Lige et billede mere tæt på 🙂 det hele forekommer lige præcis der hvor båden ligger midt på trailer rullerne..

profilbillede
  • #3   1. jul 2019 Er lidt svært at se er det kølen på båden?
    Måske noget rep oven på en gl kølskinne som er rusten og derved glasfiber har åbnet sig..
    Men det er lidt svært at tyde på billederne?

• #4   1. jul 2019 Den har dobbelt bund ja, men hvad jeg kan se gennem hullerne der ned er der ingen skum i. Jeg overvejer at lave en slags lem oppe fra, altså bunden indeni båden for at se yderligere. Vil det være en dum ide? Bunden indeni er ikke blød overhovedet og det er resten af kølen heller ikke.

Polyester er det der smøres med over glasfiberen ikke? Har set lidt film på youtube med reparation.

Og til Steen, det er lige præcis kølen den er galt med 🙂

• #5   1. jul 2019 Få blotlagt det pågældende område og se hvad der gemmer sig inde bag, så kan du bedre vurdere årsagen og
    til hvad der skal gøres..

• #7   1. jul 2019 Nej der er ingen propper i, der er 2 huller på 5cm. En bagerst og en næsten på midten så det vand som nu skulle ende i båden, kan komme derned da bundproppen i bagenden er der nede 🙂

• #8   1. jul 2019 Hvor mange lag glasfiber mener du der skal lægges som minimum ?

• #9   1. jul 2019 se lidt youtube.. masser af guides til udbedring af glasfiber skader, sorter lidt i de video'er for det er langt fra alle der er lige dygtige

• #10   2. jul 2019 Som de andre skriver slib området ned så har du en overblik over skaden (Husk maske når du sliber) glasfiber er et ret nemt materiale at arbejde med så gå du bare i gang som en skriver det kan være en gammel dårlig rep ovenpå en kølskinne hvis det er tilfældet af med det hele slib rent og sørg for det er helt tørt inden du begynder at opbygge

• #11   2. jul 2019 Det vil jeg prøve, jeg bestiller glasfiber rep kit og håber på det bedste!

Tak for hjælpen folkens, så håber jeg at komme lidt på vandet i år alligevel 🙂

• #12   11. jul 2019 Hej igen, nu er jeg kommet hjem fra ferie og inden jeg tog afsted fik vi vendt den om og slibet området og bestilt dele. Jeg kan jo ikke undgå at sige noget af ferien er brugt på at se lidt youtube 🙂

Jeg bestilte inden ferien glasfibervæv, skulle jeg måske have bestilt måtte? Har set begge varianter blive brugt, men er nu kommet i tvivl hvilket er bedst til mit projekt?

Vh Dennis

• #13   11. jul 2019 måtte helt klart

• #14   11. jul 2019 Super, tak 🙂 så må jeg et smut forbi biltema

Kommentér på:
Glasfiber suger vand, fremgangsmetode søges

Annonce