{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.293 visninger | Oprettet:

hjemmebygget bådtrailer? {{forumTopicSubject}}

halløjsa sømænd og havfruer...
jeg er ved at bygge en bådtrailer til min nyindkøbte båd. men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at kunne få lidt svar på...
jeg vil gerne have lidt feedback på min tegning over min bådtrailer. altså, er der noget der mangler? er der noget der er overflødigt? er der noget der skal ændres? er det overhovedet noget der duer?
der skal osse et næsehjul på, men det er ikke på tegningen...

link til båden og tegningen:
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1968&ipc=18249

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjemmebygget bådtrailer?
  • #1   28. mar 2007 hov... jeg glemte lige at skrive at hvis der er nogen af jer der har en idé om hvilket mærke og evt. model, min båd er, så ville jeg sætte pris på at i ville skrive en kommentar om det... på forhånd tak...

• #2   28. mar 2007 jeg ville nok bygge den længere bagud så du får mer støtte under hækken der kommer jo noget vægt på når der hænger en motor på den så du ikke får det store tryk midt på bunden af båden

• #3   28. mar 2007 Du skal nok ikke regne med at få den synet......

• #4   28. mar 2007 Som Lars P skriver, så skal der en kølrulle mere på, sæt den ca 10-15 cm fra hækken på båden, altså ca en meter bag bagakslen. Fin trailer ellers, men nej, kan ikke synes, men det er du jo nok klar over.. : )

• #5   28. mar 2007 ja, synet bliver den sgu nok ikke... men det er osse ligemeget, da den nok bare kommer til at stå på juelsminde havn...

altså en kølrulle mere, eller bare rykke den bagerste længere bagud? hvad med siderullerne? er det et godt sted de sidder, eller skal de osse flyttes? og skal der flere på?

• #6   28. mar 2007 lige nu er der ikke noget billede af tegningen, da jeg ikke kan komme til den computer som den ligger på... men jeg skriver lige når den kommer igen...

• #7   28. mar 2007 så er billedet på siden igen... værs´go og kig...

• #8   29. mar 2007 Den bagerste kølrulle giver mere støtte til båden, der bliver pres på bunden ellers, du behøver heller ikke køre traileren under vand når båden skal i, men husk at den bagerste rulle skal kunne bære hele bådens vægt under isætning, og optagning.. : )

• #9   29. mar 2007 okay... på biltema´s hjemmeside har jeg set noget som jeg synes er smart... et "stativ" til at bygge på bådtrailere, hvor der er en kølrulle og 2 sideruller der kan justeres i højden... jeg ligger lige et billede under min profil, da man ikke kan linke til annoncen på hjemmesiden... jeg tænkte på at montere 2 af dem på min trailer, en foran, lige hvor kølen begynder at bue opad, og en bagpå, cirka 80-100 cm bag bagakslen... de er opgivet til at kunne bære 500 kg. tror i det er nok til min båd? jeg synes ikke den er ret tung, men det bliver den nok med både motor og tank osv. monteret... billede om 5 min...

• #10   29. mar 2007 så er der et billede af himstregimsen...

• #11   29. mar 2007 Ja de ser ikke dumme ud, nem løsning, bare husk at side rullerne ikke må løfte båden når der kun er de to, alt vægten skal ligge på køl rullerne. Jeg tror bestemt ikke du skal være bange for vægten på din båd, tror ikke den kommer på 500 kg. : )

• #12   29. mar 2007 okay... tak for hjælpen indtil videre... hvad med den placering som jeg har planer om? er det nok med to styks af de "stativer" eller skal jeg ha 3, måske? jeg vil jo ikke risikere at ødelægge båden ved at udsætte bunden for, for meget pres...

Kommentér på:
hjemmebygget bådtrailer?

Annonce