{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bådtrailer på vejen ?
  • #2   12. dec 2016 Giv den gas. Det eneste der kan ske er at du får en bøde på 1500kr for at køre med en "ikke inregistreret påhængsvogn. Thats it og lister man af sted sker et uheld aldrig. Med mindre den taber hjulene selvfølgelig.

• #3   12. dec 2016 #2 Fantastisk. Vil du garantere at det kun koster 1500 kr. Så vil jeg tilkoble min 30 fods, 2,8 meter bred 3,5 tons båd på en us trailer, efter min Ford Mondeo og kører de 15 km. til havnen når det bliver forår. Kommer helt sikkert ikke over 30 km/t.
    Så har jeg da sparet 500 kr. i forhold til de 2000,- kr, som vognmanden skal have.

Tror det bliver lidt spændende når jeg skal bakke ned af slæbestedet. smiley
    (ironi kan forekomme)

Synes det lyder lidt vildt hvis en bøde på 1500 kr. er eneste konsekvens.

• #4   12. dec 2016 Jeg har sådan en bøde liggende herhjemme fra i sommers. Hvor jeg trak en 1600kgs båd på en 2 akslet hjemme bygger trailer.

• #6   12. dec 2016 Det har du selvfølgelig ret i. At køre 30km er også lige i overkanten Jeg kører 2 km af landevej på (Lars tøndskids mark) længere vil jeg heller ikke køre da

• #7   12. dec 2016 Har nu ikke tænkt mig at køre med min US trailer, men det ville være rart hvis det var lovligt. Ville gøre det noget billigere at få båden hjem i hallen.
    Anders: En bemærkning til din salgs annonce: Det er ikke lovligt at køre en båd på ikke indregistreret trailer med prøveplade. Der skal traileren være tom, og der skal være et stelnr. i traileren.

• #8   12. dec 2016 Regler er til for at blive brudt hehehe

• #9   14. dec 2016 Oven i straffen for kørsel med ikke indreg trailer, får man også en bøde for overvægt, er det en ubremset trailer, så bliver det en ubetinget frakendelse ved 1500 kg(for nogle biler mindre), så det er 6 måneder uden kort og så tage alt forfra.
    Det er IKKE bare 1500 kr. i bøde.

• #10   14. dec 2016 Simon Michael. Man kan ikke få bøde for overlæs hvis din trailer/påhængsvogn ikke er inregisteret / katergoriseret. For da der ingen typegodkendelse findes kan man jo ikke se hvad teknisk total vægt er

• #11   14. dec 2016 Nej, men bilen har da stadig nogle begrænsninger, ingen bil må trække mere end 750 kg ubremset trailer.

• #12   14. dec 2016 Svaret på Toni's spørgsmål er NEJ det må man ikke.

Så kan man jo overveje om man vil bryde loven eller ej. Skal man køre 500 meter på en lille vej eller 20 kilometer? Hvordan er trafikken og bilen/traileren i forhold til vægten, en 2 tons trailer uden nummerplader kører jo ligeså godt som en med nummerplader, det samme kan ikke siges om en hjemmegjort traktorvogn. Og hvad er risikoen for at skade andre eller blive taget af landbetjenten.

Anders, du har jo gjort dig disse overvejelser. Og selvom du kun kørte 2km på Lars Tyndskids mark mødte du alligevel lovens lange arm. Blev du anmeldt? Under alle omstændigheder har du mødt en forstående og pragmatisk betjent der nøjedes med 1500 i bøde. Om det er retfærdigt eller ej skal jeg ikke kunne sige, men du kunne risikere en væsentligt større bøde vil jeg tro hvis du mødte en emsig betjent. For slet ikke at nævne hvis du kom i slinger og kørte ind i en anden trafikant

• #13   14. dec 2016 Det er korrekt. Men da der ingen typegodkendelse er på påhængsvogn( hvis vi snakker hjemmebygget trailer ) så kan man heller ikke fastbestemme vægten

• #14   14. dec 2016 @Anders, nej men der er typegodkendelse på din bils anhængertræk og det er hvad der tæller. Så spænder du 2 tons ubremset bag kadett'en burde du få bøde for overlæs uanset hvad din trailer siger eller hvem der har flikket den sammen

• #15   15. dec 2016 det er let at bestemme vægten for en politimand der vil gøre lidt ud af det, det er såmænd bare at ringe til autohjælp, de kommer ud og læsser det hele og så på brovægt.. det koster så lidt for dig og bagefter er det så let at give dig endnu en straf for politimanden..
    har hentet den slags for politiet før og så er 2000 kr. hurtig væk bare til autohjælp... smiley men ok folk vælger jo selv... håber bare for dem det er dem selv der går til...

• #16   15. dec 2016 #15
    Politiet har da fået mobile brovægte i dag, nogle små vægte hvor hvert hjul vejes hver for sig.

• #17   15. dec 2016 Sikken en masse udenomssnak, det er og bliver ulovligt dermed basta. I stedet for at satse, så køb f.eks en brugt eller en ny indreg. trailer og vær på den sikre side. God jul smiley

• #18   15. dec 2016 Politiet har da fået mobile brovægte i dag, nogle små vægte hvor hvert hjul vejes hver for sig.

jo jo men dem har de jo så osse med i alle biler... smiley

kan da spørge min kollega på mandag om vi har nogen på vores station.

jeg har hentet en del de mistænkte for overlæs, både bådtrailere og varevogne med øl bagi og de bøvler altså ikke længe med at få vejet tingene hvis det er...
    en trailer uden plader bøvler de slet ikke med..

men igen det er tisse ulovligt og utrolig dumt at køre med...

• #19   16. dec 2016 #18
    Det lyder til at du ved hvad du taler om(mere end jeg ved fra at se politjagten smiley ), så jeg lærte vist også noget i dag.

Når du skriver at de ikke gider bøvle med at få en hjemmebygget trailer vejet, mener du så at de ringer efter jer med det samme eller at folk får lov at slippe for en vejning?

• #20   16. dec 2016 @trådstarter
    En mulighed er jo at leje en autotrailer og så køre hele vogntoget (båd + ophalervogn) hjem på den.

Autotrailere kan lejes flere steder i landet. Det kræver dog normalt en god stor bil at trække, men er da et alternativ til de lovløse forslag der ellers er kommet frem.

• #21   16. dec 2016 nej de bøvler ikke med at hente deres egen vægt, de får bare vejet på brovægt..

Kommentér på:
Bådtrailer på vejen ?

Annonce