Total nybegynder, råd og vejledning søges! {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens, jeg har sgu' fået lyst til at komme ud og se vandet lidt, så nu overvejer jeg at finde mig en lille båd at hygge mig med.
Jeg har lidt forelsket mig i denne:
http://www.baadgalleri.dk/marked/b%C3%A5d/29443-fletcher-170-bravo
Men, jeg har absolut nul-og-nix forstand på skidtet, men jeg er mekanisk anlagt, og villig til at lære.
Mit grundlag for at kigge på den i annoncen er ret overfladiske, i bund og grund kan jeg lide designet, og så er der plads til at tage nogle venner, eller familien med ud. Eksemplet i annoncen er dog liiidt dyrer, end jeg egentlig havde overvejet, jeg ville helst holde mig i nærheden af 20000, og så være sejlklar.
Så er der vel også noget med certifikater osv, hvor lille båd skal jeg kigge efter, for at se mig fri for den slags?
Som sagt, ved nul og niks, og kom først ind på at anskaffe mig en båd her til aften, så det er virkelig nul og niks jeg ved.
Al råd og vejledning tages imod med kyshånd!
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 74 Både: 1 Emner: 18 Svar: 1.377
Google Speedbådscertifikat, så kan du se hvor stor båd du kan sejle uden nogen form for kort. Og den båd du linker til hører ikke til denne kategori
Prøv at gå en tur i den lokale havn og se de forskellige både, snak evt med ejerne vis de er der. Det vil give dig en ide til hvilken båd du kunne tænke dig.
Har du 20.000 der står båd på er det bare at jagte på Gul og Gratis, DBA eller her. Men forbered dig på at det enten er en gammel båd, typisk fra slutfirserne eller starten af halvfemserne med 40-60hk eller en 10-15 år gl jolle med 20hk du kan få for de penge.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.468
hvis du ikke har forstand på at reparere selv
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mindre kan bestemt også gøre det, ihvertfald motor mæssigt.
Jeg har læst lidt op på det med certifikat, og det ser ud til det er en ret simpel, og relativ billig affære, at erhverve sådan et, så det tror jeg bare jeg gør,og så fjerner den begrænsning.
Jeg kommer ikke til at sejle hver dag og hele tiden, så om den bruger lidt brændstof gør ikke noget, for at have en god dag på vandet.
Som også skrevet tidligere, så er jeg mekanisk anlagt, så det er ingen problem at begrave fingrene i sådan en motor.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 74 Både: 1 Emner: 18 Svar: 1.377
(link fjernet)
Total nybegynder, råd og vejledning søges!