{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Total nybegynder, råd og vejledning søges! {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens, jeg har sgu' fået lyst til at komme ud og se vandet lidt, så nu overvejer jeg at finde mig en lille båd at hygge mig med.

Jeg har lidt forelsket mig i denne:
http://www.baadgalleri.dk/marked/b%C3%A5d/29443-fletcher-170-bravo

Men, jeg har absolut nul-og-nix forstand på skidtet, men jeg er mekanisk anlagt, og villig til at lære.

Mit grundlag for at kigge på den i annoncen er ret overfladiske, i bund og grund kan jeg lide designet, og så er der plads til at tage nogle venner, eller familien med ud. Eksemplet i annoncen er dog liiidt dyrer, end jeg egentlig havde overvejet, jeg ville helst holde mig i nærheden af 20000, og så være sejlklar.

Så er der vel også noget med certifikater osv, hvor lille båd skal jeg kigge efter, for at se mig fri for den slags?

Som sagt, ved nul og niks, og kom først ind på at anskaffe mig en båd her til aften, så det er virkelig nul og niks jeg ved.

Al råd og vejledning tages imod med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Total nybegynder, råd og vejledning søges!
  • #1   8. sep 2014 Hvis du er totalt nybegynder tror jeg med al respekt ikke du skal lægge ud med en 185hk motors speedbåd. Men hvis du er forelsket i båden skulle du da kontakte sælger og få en tur.

Google Speedbådscertifikat, så kan du se hvor stor båd du kan sejle uden nogen form for kort. Og den båd du linker til hører ikke til denne kategori

Prøv at gå en tur i den lokale havn og se de forskellige både, snak evt med ejerne vis de er der. Det vil give dig en ide til hvilken båd du kunne tænke dig.

Har du 20.000 der står båd på er det bare at jagte på Gul og Gratis, DBA eller her. Men forbered dig på at det enten er en gammel båd, typisk fra slutfirserne eller starten af halvfemserne med 40-60hk eller en 10-15 år gl jolle med 20hk du kan få for de penge.

• #2   10. sep 2014 Jeg giver Per ret at denne båd ABSOLUT ikke er et begynder sæt men en ting du også skal tænke på når du køber en båd men en så gammel motor på er at den er MEEEEGET dyr at sejle med da den jo nok mindst 80-100 liter benzin i timen ved fuld gas og så er den dyr at få den repareret
    hvis du ikke har forstand på at reparere selv

• Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   10. sep 2014 Eksemplet er kun et eksempel, og som skrevet, baseret på bådens udseende, og plads, jeg vil gerne kunne tage familie og venner med ud.

Mindre kan bestemt også gøre det, ihvertfald motor mæssigt. smiley

Jeg har læst lidt op på det med certifikat, og det ser ud til det er en ret simpel, og relativ billig affære, at erhverve sådan et, så det tror jeg bare jeg gør,og så fjerner den begrænsning.

Jeg kommer ikke til at sejle hver dag og hele tiden, så om den bruger lidt brændstof gør ikke noget, for at have en god dag på vandet. smiley

Som også skrevet tidligere, så er jeg mekanisk anlagt, så det er ingen problem at begrave fingrene i sådan en motor. smiley

• #4   10. sep 2014 Havde jeg 20 kilo der stod båd på ville jeg da kigge på denne her
    (link fjernet)

Kommentér på:
Total nybegynder, råd og vejledning søges!

Annonce