{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.098 visninger | Oprettet:

Hvilken speedbåd skal jeg gå efter? {{forumTopicSubject}}

Nu når jeg har fået tilmeldt mig et speedbådskursus og forhåbentlig er i besiddelse af et bevis snart, så vil jeg gerne starte en lille snak om speedbåde. Godt og skidt. Så kan jeg forhåbentlig få sporet mig godt ind.

Mine behov er:

1. En båd jeg kan hive op og ned fra en trailer når lysten melder sig.

2. Der skal være plads til en 4-6 stykker

3. Den skal efter omstændighederne være bare en anelse brændstof økonomisk. Her tænker jeg gerne V6 i stedet for V8.

4. Den skal ikke være for gammel, så så vedligeholdelsesfri så muligt. (Her ved jeg jo at man godt kan få noget nyere der samtidig sikkert er noget bras- det er her I kommer ind i billedet)

5. Prisklassen er omkring 50.000 - 80.000 kr - gerne mindre hvis den rigtige er der.

6. Mine tanker er jo bayliners, men det er stort set også det eneste jeg kender. Andre forslag er meget velkomne.

7. Det jeg skal have skal være inklusiv alt udstyr og trailer.

Jeg håber at få nogle gode forslag og erfaringer jeg kan bruge til at finde min nye båd.

Mvh
Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken speedbåd skal jeg gå efter?
  • #1   5. jul 2014 der er massere af muligheder, kommer også an på jeres behov, skal den bruges til hygge ture, eller vandsport, med indbords eller påhængsmotor osv? smiley

• #2   5. jul 2014 Jeg tænker indenbords motor og den skal primært bruges til hyggeture

• #3   5. jul 2014 så vil jeg gå efter en 4cyl 3,0 mercruiser 135hk rigtig stabil motor, og samtidig rimelig økonomisk, men kræver som alle andre vedligehold. ligger den i en båd i størrelse 16-18fod evt en bowrider kan den også sagtens gå til badering, og lidt vandski i ny og næ.

om det hedder bayliner, searay, stingray, mariah er meget det samme kvalitetes mæssigt efterhånden, så mit råd, gå efter den du føler dig bedst tilpas i, da de alle laver rigtig fine både.

• #4   5. jul 2014 (link fjernet)

http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C3%A5d/20459-starcraft-1710-bowrider

(link fjernet)

der er der et par bud på hvad du ka få i det prisleje

• #5   5. jul 2014 og ellers, virker den pæn og præsentabel og virker ejerne glade for båden, er den som oftest også godt ved ligeholdt, aflæs sælger samt dit første håndsindtryk af båden, så kommer du langt, en god ide er at tage en med lidt erfaring med ud og kigge så du sikker på sådan noget som motor og drev er i orden, samt en prøve sejllads er et næsten must.

mvh

• #6   5. jul 2014 kan sige så meget at det sidste link du har lagt op er reserveret til mig smiley vi har en aftale imorgen nemlig. så hvis den spiller så er det hjem med den.

held og lykke med af finde din nye båd.

skal lige siges at denne mariah sx18 også kan blive min første båd imorgen.

• #7   5. jul 2014 Tusind tak for research og gode råd. Jeg tror også at den Mercruiser maskine er den rigtige for mig. Jeg kunne frygte at en stor V8 gør, at man nogle gange lader være - og det ville være ærgerligt.

... Og til Mariah køberen smiley held og lykke med den. Den ser rigtig fin ud.
    Hvis den ikke er noget, så skriv endelig hvorfor den ikke faldt i smag.

• #8   5. jul 2014 Mange tak og lige over smiley

• #10   6. jul 2014 @Lau
    Okay... Et nyt synspunkt i denne tråd er yderst interessant. Hvorfor er en båd med påhængsmotor bedre i forhold til vedligehold?
    Er sejleegenskaberne ligeså gode/bedre/værre?
    Kan du komme med nogle bud på nogle modeller du foretrækker med påhængsmotor i min prisklasse?

• #11   6. jul 2014 Du kan tage et kig på min. Den har en god længde, skærer bølgerne godt, og så er den lynhurtig. Står på ny trailer, klar til søsætning! Motor er virkelig velholdt, har fået det store service, og er bare i orden. Du kan se om det er noget som overhovedet falder i din smag. jeg sælger da jeg skal til at læse til maskinmester smiley

• #12   6. jul 2014 Hov. Er kommet til at slette annoncen, men jeg kan sende billeder hvis det er. 18 fod 200hk, 49.999 smiley

• #13   6. jul 2014 christoffer. du må gerne sende billeder og info til mig.

flames.dk@gmail.com

• #17   6. jul 2014 Ja tak Christoffer. Send gerne Info og pix på larsdalby2@gmail.com

Tak

• #18   6. jul 2014 Tak Lau for en god gennemgang. Jeg tager det hele til mig.
    Jeg tror nu ikke det bliver en decideret kabinebåd. Jeg er mere til det åbne når dagen og vejret er med mig.

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i for mange serviceomkostninger, men det må kunne lade sig gøre at finde en indvendig motor - båd som kan tjene mig godt de 8-10 gange om året den skal ud og snurre.

Men juiceforbruget har jo også lidt at skulle sige. Så din filosofi om påhængsmotoren har sat sine indtryk.

• #19   7. jul 2014 Du kan evt. se på den Fletcher jeg har (se min bruger). Den kan skifte mellem at være en bowrider og med "closed deck". Den har en 115 HK optimax påhængsmotor som er fornuftig mht. brændstofforbrug.
    Den kommer dog først til salg om et par uger, og desværre lidt over dit budget - omkring 89.000 med trailer og noget udstyr.

• #20   7. jul 2014 Hej Jens B.

Det lyder godt. Jeg vil ikke afvise at jeg kan strække mig lidt.
    Men du er velkommen. Til at skrive til mig når den kommer til salg.

Kommentér på:
Hvilken speedbåd skal jeg gå efter?

Annonce