Hvilken speedbåd skal jeg gå efter? {{forumTopicSubject}}
Nu når jeg har fået tilmeldt mig et speedbådskursus og forhåbentlig er i besiddelse af et bevis snart, så vil jeg gerne starte en lille snak om speedbåde. Godt og skidt. Så kan jeg forhåbentlig få sporet mig godt ind.
Mine behov er:
1. En båd jeg kan hive op og ned fra en trailer når lysten melder sig.
2. Der skal være plads til en 4-6 stykker
3. Den skal efter omstændighederne være bare en anelse brændstof økonomisk. Her tænker jeg gerne V6 i stedet for V8.
4. Den skal ikke være for gammel, så så vedligeholdelsesfri så muligt. (Her ved jeg jo at man godt kan få noget nyere der samtidig sikkert er noget bras- det er her I kommer ind i billedet)
5. Prisklassen er omkring 50.000 - 80.000 kr - gerne mindre hvis den rigtige er der.
6. Mine tanker er jo bayliners, men det er stort set også det eneste jeg kender. Andre forslag er meget velkomne.
7. Det jeg skal have skal være inklusiv alt udstyr og trailer.
Jeg håber at få nogle gode forslag og erfaringer jeg kan bruge til at finde min nye båd.
Mvh
Lars
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 43 Svar: 238
jul 2014
Følger: 1 Både: 1 Emner: 5 Svar: 8
apr 2006
om det hedder bayliner, searay, stingray, mariah er meget det samme kvalitetes mæssigt efterhånden, så mit råd, gå efter den du føler dig bedst tilpas i, da de alle laver rigtig fine både.
apr 2006
http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C3%A5d/20459-starcraft-1710-bowrider
(link fjernet)
der er der et par bud på hvad du ka få i det prisleje
apr 2006
mvh
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 6 Svar: 39
held og lykke med af finde din nye båd.
skal lige siges at denne mariah sx18 også kan blive min første båd imorgen.
jul 2014
... Og til Mariah køberen
Hvis den ikke er noget, så skriv endelig hvorfor den ikke faldt i smag.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 6 Svar: 39
jul 2014
Okay... Et nyt synspunkt i denne tråd er yderst interessant. Hvorfor er en båd med påhængsmotor bedre i forhold til vedligehold?
Er sejleegenskaberne ligeså gode/bedre/værre?
Kan du komme med nogle bud på nogle modeller du foretrækker med påhængsmotor i min prisklasse?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
apr 2006
flames.dk@gmail.com
jul 2014
Tak
jul 2014
Jeg tror nu ikke det bliver en decideret kabinebåd. Jeg er mere til det åbne når dagen og vejret er med mig.
Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i for mange serviceomkostninger, men det må kunne lade sig gøre at finde en indvendig motor - båd som kan tjene mig godt de 8-10 gange om året den skal ud og snurre.
Men juiceforbruget har jo også lidt at skulle sige. Så din filosofi om påhængsmotoren har sat sine indtryk.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Den kommer dog først til salg om et par uger, og desværre lidt over dit budget - omkring 89.000 med trailer og noget udstyr.
jul 2014
Det lyder godt. Jeg vil ikke afvise at jeg kan strække mig lidt.
Men du er velkommen. Til at skrive til mig når den kommer til salg.
Hvilken speedbåd skal jeg gå efter?