4.877 visninger
|
Oprettet:
Reparation af glasfiber sejlbåd bund {{forumTopicSubject}}
Jeg er helt ny i faget og står med en lille sejlbåd som jeg er blevet foræret som jeg har begivet mig ud Ivar renovere.
Hvad gør jeg med sådan en bund som vist på billedet?
Skal hele bunden pudses ned med grov sandpapir til den er hel glat, eller er det fint bare overfladisk at pudse og give den primer og bundmaling - eller er revnerne så dybe at der skal noget glasfiber reparation til?
Er helt på bar bund så bud på hvordan det lige gribes an og rækkefølge vil være en stor hjælp
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
jul 2014
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Hvis ellers primeren derunder er ok så giv den et enkelt lag primer eller to og så bundmaling.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 10 Svar: 80
jul 2014
Efter malingen er skrabet af vil i så pudse efter med grov sandpapir og fin, for at få jævn overflade?
På det øverste billed er det ligesom der er et ekstra lag, som ikke rigtig kan skrabes af, bunden af kølen, men skal skæres/ rykkes af, er der nogen der ud fra billedet har en fornemmelse af hvad det er - glasfiber eller bare primer og bundmaling i flere lag evt? Og hvad der skal gøres ved det
feb 2009
feb 2009
Til sidst kan du godt gå bunden efter med en rystepudser, men pas på ikke at slibe af glasfiberen.
jul 2014
Reparation af glasfiber sejlbåd bund