{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ryds 435 fc Vs. 485 fc
  • #1   13. maj 2014 Hej Henrik min farfar havde en 435 med en 60 hk og den sejlede fint og var okay stabil selvom der var lidt bølgegang. MEN du skal ikke prøve at trække vandski og sådan med den da momentet kan vælte båden. Her taler jeg af erfaring da min farfar solgte båden til en familie far der ville trække sin søn (ca17 år) med det resultat at båden lå med bunden den forkerte vej. Men det skal så siges at to mand kunne vende båden igen. Men hvilket prisleje ligger du i?

• #3   13. maj 2014 Tak for input...
    Jamen prisen er omkring de 40-50.000
    Det lyder vildt med den koldbøtte. Tror at de 60 hk er 10 for meget. Mener den står til max 40. Måske jeg skal satse på 485'eren.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. maj 2014 Hej Henrik.

Har du evt set på den Ryds 435 jeg har til salg på siden.

(link fjernet)

Forskellen på de to modeller er ikke særlig stor. 485 er så vidt jeg husker det ca 10 cm bredere og de 50 cm den er længere er fordelt med ca 10 cm i kabinen og resten ude bagved. i forhold til 435 modelen har 485 en kistebænk hele vejen over bagud og "motorbrønden" er "på ydersiden", så den ekstra længde blive faktisk brugt til kistebænke og spildplads.

Hvis du mod på det kan du evt kigge på min og så skal vi nok finde en god pris.
    Har lige købt ny båd i søndags.

Hilsen Henrik
    23458047

• #5   13. maj 2014 435 fc er kun godkendt til 30 hk.
    Jeg har haft en 435 fc med en 40 hk 2 takt Johnson. Sejlede super godt og kunne sagtens trække vandski, eneste minus er at på 2 år blev den byttede 5 gange på garantien fordi den revenede i bunden. Så vær meget opmærksom på revner i bunden og gå efter en der ikke er bundmalet ellers kan du ikke se revnerene.

• #6   13. maj 2014 lyder vildt Kasper. Er det noget du har hørt andre også døjer med? Min 435 dl fejlede bestemt ikke noget. Var vildt glad for den, men man kan jo være uheldig.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    mar 2008

#7   13. maj 2014 Kan ikke forstå det med revner i bunden.
    Kender til minimum 8 der har haft 435 og jeg har selv haft min i 12 år og aldrig hørt om problemet.
    Der var nogle årgange som bøvlede meget med osmose - mener det var modeller omkring 99/00, men det var et generelt problem indenfor både omkring årtusinde skiftet - De blev lavet for dårligt og med ringe materiale. Om det kan have en sammenhæng med revner ved jeg ikke.

• #8   13. maj 2014 Fin båd Henrik M, men deter måske lidt overkill ift mit grej-behov. Det ender sikkert med jeg betaler for noget, jeg ikke får brugt. Tror ikke jeg vil smide mere end 40 i en 435. Men lækkert grej smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    mar 2008

#9   13. maj 2014 Bare helt iorden.
    Man udbygger jo hele tiden og da jeg købte den for mange år siden var der slet ikke noget udstyr i.
    Har selv lige opgraderet til en rigtig trolling maskine - Galeon Galia 560 med alt i udstyr.
    Man må jo aldrig gå ned på udstyr og legetøj smiley Det er nu sjovest når det hele spiller...
    God jagt efter ny båd

• #10   13. maj 2014 Det var i sidst 90"erene jeg havde problemer med dem og der blev ombyttede mange dengang. Problemet er at de er sprøjtestøbt så nogen steder var den 1 mm tyk andre 2 cm.
    Problemet var så stort at alle med de modeller kunne komme til forhandleren og få målt tykkelsen på båden.
    Min blev købt ved cc camping og marine og der blev byttede mange der fra.
    De sidste af modellerene med et org søgelender der går hen over vindspejlet skulle der ikke være problemer med, det var hvad de oplyste mig, prøvede 2 gange at der kom en svensker ned direkte fra fabrikken og ombyttede båden hjemme hos mig privat. Var også oppe på fabrikken i Sverige og bytte den ene gang.

Kommentér på:
Ryds 435 fc Vs. 485 fc

Annonce