{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.586 visninger | Oprettet:

Mads Peter C
Mads Peter C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Båd afgift {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger lidt hjælp ang noget båd afgift, her er historien så:

Min far, der for ca. 20 år siden solgte sin Båd. har nu fået et brev ind af døren. søfartstyrelsen opkræver en afgift på båden. altså nu 20 år efter båden er solgt.

vi mener selvfølgelig ikke det kan være rigtig han skal betale dem. men de mener de bestemt man skal. ikke at det er mange penge, men hvem vil gå og betale til noget man ikke ejer mere.

Jeg ser frem til nogle brugbare svar. på forhånd Tak!

Mvh
Carlsson

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd afgift
  • Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#3   14. feb 2014 det har vi nok ikke gjort. det er 20 år. siden så det hele huskes ikke så tydeligt.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#5   14. feb 2014 det er godt nok for ringe. man føler sig virkelig snydt!

Men mange tak for hjælpen.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#7   14. feb 2014 vi har nemlig snakket med dem og de siger man bare skal betale. det mente vi jo bare ikke kunne være rigtigt.

Ja 800kr. er til at overleve men som du selv siger. princippet. når man ikke engang har haft noget at gøre med båden i 20 år.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#9   14. feb 2014 ja hvis vi vidste hvem det var ville det være en mulighed. men jeg takker endu engang for hjælpen, vi må jo bare punge ud smiley

• #10   15. feb 2014 Hvis I har en slags slutseddel der kan dokumentere salget, så ville jeg ikke betale, men gå en tur til retshjælpen.

• #11   15. feb 2014 Bådafgift ?????
    Den har jeg sgu aldrig hørt om ???? hvad er det ????

• #12   15. feb 2014 Det lyder sgu lidt underligt! Jeg har aldrig hørt om en bådafgift ! Og hvis det er 20 år siden han har solgt den så skal han jo da på ingen måde betale sådan noget om det er rigtigt eller ej..

• #13   15. feb 2014 man skal heller ikke gemme en slut sedel i 20 år menre efter 5 år så skal man ikke gemme den mere

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#14   15. feb 2014 Jens: det er 20 år sidan så hvis der blevet skrevet noget er det højst sansynligt ikke noget vi ejer mere.

Hasse: der står bådafgift i opkrævningen på 800kr.

Piraten: vi har prøvet at snakke med søfartstyrelsen, og de siger den skal betales ellers vil der bare komme rykkere osv. det er godt nok kun et beløb på 800kr. men man ønsker jo ikke at betale det. når man ikke har set båden i 20 år.

• #15   15. feb 2014 det kan aldrig være en bådafgift for det findes ikke på private både. jeg har aldrig hørt om det.

jeg læste linket ovenfor og det lyder til det er noget kondigent til skibsregistret på 800kr om året.

jeg kunne så godt tænke mig at vide hvad man skulle give den gang man meldte sig ind.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#16   15. feb 2014 torden: det skal jeg ikke kunne svare på, det er mange år siden. det står ikke så tydeligt. men nu har vi ikke hørt fra søfarstyrelsen i 20år.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#19   15. feb 2014 hej.

ja det er noget afgift til søfartstyrelsen står der. men vi bliver bare overrasket over der lige pludselig dumper sådan et fint brev ind af døren. og at de kan tillade sig det. ifølge dem er det lovligt nok.

• #20   15. feb 2014 Tag sagen en tur omkring retshjælpen. En sådan findes i de fleste byer, og så får du en kompetent advokat til at vurdere om opkrævningen er lovlig.
    Jeg tror næppe nogen af de der kommenterer på dit indlæg her (inkl. mig selv) har den juridiske kompetence til at rådgive dig korrekt smiley

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#21   15. feb 2014 jeg takker jeg vil prøve.

Det kunne være der var nogen der havde været møllen igennem smiley

• #22   15. feb 2014 helt sikker der er flere der godt vil hjælpe med en retsag da der er mange der har fået det brev og mange af dem har ikke båden mere.

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#23   15. feb 2014 jeg vil prøve at se om jeg kan komme i kontakt med nogen så man kunne føre det videre.

• #24   15. feb 2014 Ja prøv at tag ned til retshjælpen med brevet og forklar din sag det koster ikke noget.. For det der kan simpelthen ikke være rigtigt det kan en hver jo sige sig selv !

• Mads Peter C
    Mads Peter C Tilmeldt:
    feb 2014

#25   15. feb 2014 vi vil prøve at gå videre med det ! nej det virker også meget underligt. de gør alt for at få penge ind !

Kommentér på:
Båd afgift

Annonce