{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Afgift
  • Daniel v
    Daniel v Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #1   8. jul 2007 .

  • #2   8. jul 2007 den skal ce godkendes og der skal betales told når den er fra et ikke eu land....der er ingen afgift på både

  • Daniel v
    Daniel v Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   8. jul 2007 okay.. hvor meget såen ca. er det

  • #4   8. jul 2007 husk: er båden fra før 98 skal den ikke CE godkendes....



  • #5   8. jul 2007 hej
    jeg har hørt en del herinde om at det vist ikke kan betale sig, der er vist nok en masse udgifter man ikke lige er klar over.
    Det man vist skal gøre er at købe i tyskland enten ny:

    ex. (link fjernet)

    Det er hos (link fjernet)

    eller handle i midttyskland og holde sig fra Nord, Syd, Øst og Vesttyskland og for det er noget med at de omkring læggene land henter fra N S Ø V så de område sætter automatisk prisen op, for de ved jo godt at der er penge at hente, på folk der handler sådan.

    ved ikke om det er til nogen hjælp
    vh
    -René


  • #6   8. jul 2007 jeg sparede 100k på det tror jeg nok!

  • #7   8. jul 2007 Den der '98 regel gælder ikke import fra 3. land, der er det 1950. USA er et 3. land i denne forbindelse, iøvrigt også i mange andre henseender men det lader vi ligge for nu.
    Import af fritidsfartøjer fra 3. lande kan være en dårlig forretning!

    Det er blevet populært at importere fritidsfartøjer fra 3. lande (lande uden for EU), herunder især fra USA. Årsagen til denne øgede import synes at være den lave dollarkurs. Det kan umiddelbart se ud til at være fordelagtigt at importere eller købe en importeret båd.

    De, som importerer fritidsfartøjer fra f.eks. USA, skal imidlertid være opmærksom på følgende:



    1. Alle nye og brugte fritidsfartøjer med en længde mellem 2,5-24 m importeret fra 3. lande, skal være forsynet med CE-mærkning, jf. tekniske forskrift L om fritidsfartøjers bygning og udstyr m.v.


    2. Det er den person eller virksomhed, som står angivet på importpapirerne, som har ansvaret for, at et importeret fritidsfartøj følger reglerne for afprøvning og er CE-mærket i henhold til Søfartsstyrelsens tekniske forskrift om fritidsfartøjer. Dette ansvar gælder, selvom fritidsfartøjet videresælges.


    3. Det skal understreges, at det kan være meget vanskeligt og også bekosteligt efterfølgende at få et importeret fritidsfartøj afprøvet og CE-mærket.


    4. Forsikringsmæssigt risikerer man også at komme i vanskeligheder, såfremt fritidsfartøjet f.eks. bliver skadet, idet selskabernes dækning, når der opstår skader, er mindre for "ikke-CE-mærkede" fartøjer, end for fartøjer der er CE-mærkede.


    5. Søfartsstyrelsen udfører hverken afprøvning, certificering eller godkendelse af fritidsfartøjer. Enhver importør er selv ansvarlig for, at alle faser af CE-mærkningsprocedurerne er gennemført. Men som markedskontrollerende myndighed kan Søfartsstyrelsen, kræve teknisk dokumentation, som viser, hvordan fartøjerne opfylder kravene til CE-mærkning.


    6. Såfremt Søfartsstyrelsen observerer eller får kendskab til fritidsfartøjer, som er omfattet af reglerne, og som mangler den krævede CE-mærkning, stilles krav om, at de skal afprøves og CE-mærkes.


    7. Søfartsstyrelsen vil, såfremt der er begrundet mistanke om, at fritidsfartøjer markedsføres uden at være CE-mærkede, anmelde forholdet til politiet.






    Der findes ingen genveje eller undtagelser, som gør, at man kan slippe for kravene om CE-mærkning!

    Reglerne og regelgrundlaget for fritidsfartøjer mellem 2,5 og 24 m findes her på hjemmesiden: Klik på følgende links i rækkefølge: Regeldatabasen – Skibes konstruktion og sejlads – Forskrifter om konstruktion – Fritidsfartøjer.


    Find 98 her.?


  • #8   8. jul 2007 Ellers er der natlæsning her:
    (link fjernet)


  • #9   8. jul 2007 98 er her

    vedrørende salg af fritidsfartøjer uden CE-mærkning skal Søfartsstyrelsen oplyse, at i henhold til EU direktiv 94/25/EF af 16. juni 1994 om CE-mærkning af fritidsfartøjer skal alle nye og brugte fritidsfartøjer med en længde mellem 2,5-24 m importeret efter den 16. juni 1998 være over-ensstemmelsesvurderet og CE-mærket. Bestemmelserne kan læses på Sø-fartsstyrelsens hjemmeside: www.sofartsstyrelsens.dk under ”Regeldata-basen”.

    Undtaget for CE-mærkning er fritidsfartøjer, markedsført eller taget i brug før 16. juni 1998.




    Med venlig hilsen



    Ellen Odsbjerg
    Fuldmægtig
    Tlf. direkte 39 17 45 70
    Fax direkte 39 17 44 01
    E-post cfs@dma.dk


  • #10   8. jul 2007 ja det er noget indviklet noget

  • #11   9. jul 2007 Jan S: det er indenfor EU.

    Hvis i er i tvivl så prøv at ringe til Danboat, de ved alt om det. Det er bådsælgernes brancheforening.


  • kaj l
    kaj l Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #12   17. jul 2007 hej indlægsskrivere om bådimport fra usa
    Har I kendskab til et speditionsfirma, som kan varetage mine transportinteresser. Jeg ligger i forhandling om køb af en danskproduceret båd i USA
    Jeg har kontakt til et firma http://www.carexshipping.com/
    som vil sejle båden til Southampton for godt 100000 kr.
    Svar kaj@culusbonus.dk


Kommentér på:
Afgift

Annonce