3.790 visninger
|
Oprettet:
Afgift {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Er ved at købe en bowrider i usa, men vil gerne lige vide om man skal betale afgift når man indføre en båd til DK.
Håber nogen kan hjælpe
Mvh Daniel
jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 18 Svar: 188
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292
jeg har hørt en del herinde om at det vist ikke kan betale sig, der er vist nok en masse udgifter man ikke lige er klar over.
Det man vist skal gøre er at købe i tyskland enten ny:
ex. (link fjernet)
Det er hos (link fjernet)
eller handle i midttyskland og holde sig fra Nord, Syd, Øst og Vesttyskland og for det er noget med at de omkring læggene land henter fra N S Ø V så de område sætter automatisk prisen op, for de ved jo godt at der er penge at hente, på folk der handler sådan.
ved ikke om det er til nogen hjælp
vh
-René
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 21 Svar: 216
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
Import af fritidsfartøjer fra 3. lande kan være en dårlig forretning!
Det er blevet populært at importere fritidsfartøjer fra 3. lande (lande uden for EU), herunder især fra USA. Årsagen til denne øgede import synes at være den lave dollarkurs. Det kan umiddelbart se ud til at være fordelagtigt at importere eller købe en importeret båd.
De, som importerer fritidsfartøjer fra f.eks. USA, skal imidlertid være opmærksom på følgende:
1. Alle nye og brugte fritidsfartøjer med en længde mellem 2,5-24 m importeret fra 3. lande, skal være forsynet med CE-mærkning, jf. tekniske forskrift L om fritidsfartøjers bygning og udstyr m.v.
2. Det er den person eller virksomhed, som står angivet på importpapirerne, som har ansvaret for, at et importeret fritidsfartøj følger reglerne for afprøvning og er CE-mærket i henhold til Søfartsstyrelsens tekniske forskrift om fritidsfartøjer. Dette ansvar gælder, selvom fritidsfartøjet videresælges.
3. Det skal understreges, at det kan være meget vanskeligt og også bekosteligt efterfølgende at få et importeret fritidsfartøj afprøvet og CE-mærket.
4. Forsikringsmæssigt risikerer man også at komme i vanskeligheder, såfremt fritidsfartøjet f.eks. bliver skadet, idet selskabernes dækning, når der opstår skader, er mindre for "ikke-CE-mærkede" fartøjer, end for fartøjer der er CE-mærkede.
5. Søfartsstyrelsen udfører hverken afprøvning, certificering eller godkendelse af fritidsfartøjer. Enhver importør er selv ansvarlig for, at alle faser af CE-mærkningsprocedurerne er gennemført. Men som markedskontrollerende myndighed kan Søfartsstyrelsen, kræve teknisk dokumentation, som viser, hvordan fartøjerne opfylder kravene til CE-mærkning.
6. Såfremt Søfartsstyrelsen observerer eller får kendskab til fritidsfartøjer, som er omfattet af reglerne, og som mangler den krævede CE-mærkning, stilles krav om, at de skal afprøves og CE-mærkes.
7. Søfartsstyrelsen vil, såfremt der er begrundet mistanke om, at fritidsfartøjer markedsføres uden at være CE-mærkede, anmelde forholdet til politiet.
Der findes ingen genveje eller undtagelser, som gør, at man kan slippe for kravene om CE-mærkning!
Reglerne og regelgrundlaget for fritidsfartøjer mellem 2,5 og 24 m findes her på hjemmesiden: Klik på følgende links i rækkefølge: Regeldatabasen – Skibes konstruktion og sejlads – Forskrifter om konstruktion – Fritidsfartøjer.
Find 98 her.?
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
(link fjernet)
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
vedrørende salg af fritidsfartøjer uden CE-mærkning skal Søfartsstyrelsen oplyse, at i henhold til EU direktiv 94/25/EF af 16. juni 1994 om CE-mærkning af fritidsfartøjer skal alle nye og brugte fritidsfartøjer med en længde mellem 2,5-24 m importeret efter den 16. juni 1998 være over-ensstemmelsesvurderet og CE-mærket. Bestemmelserne kan læses på Sø-fartsstyrelsens hjemmeside: www.sofartsstyrelsens.dk under ”Regeldata-basen”.
Undtaget for CE-mærkning er fritidsfartøjer, markedsført eller taget i brug før 16. juni 1998.
Med venlig hilsen
Ellen Odsbjerg
Fuldmægtig
Tlf. direkte 39 17 45 70
Fax direkte 39 17 44 01
E-post cfs@dma.dk
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
Hvis i er i tvivl så prøv at ringe til Danboat, de ved alt om det. Det er bådsælgernes brancheforening.
jan 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
Har I kendskab til et speditionsfirma, som kan varetage mine transportinteresser. Jeg ligger i forhandling om køb af en danskproduceret båd i USA
Jeg har kontakt til et firma http://www.carexshipping.com/
som vil sejle båden til Southampton for godt 100000 kr.
Svar kaj@culusbonus.dk
Afgift