Motor blander olie og benzin. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har købt en båd med en 7,4 liters mercruiser motor fra 1996. Motoren er den “gamle” mode med karburator.
Da jeg ville lave service på motoren og skulle have oliefilteret af kunne jeg se at det var meget tyndt og lugtede af benzin.
Jeg skiftede olie og filter og startede motoren i 10-15 minutter i tomgang. Den starter/kører helt perfekt men den ryger en del blå røg og jeg kan se i det vand som motoren skyller ud at der er en masse sod/uforbrændt olie i. Da jeg tog oliefilteret af var der benzin i igen.
Hvad kan der være galt og hvor skal jeg starte?
Jeg har ikke vildt meget forstand på det men i mit hoved kan jeg ikke se at det kan være andet end stempelringe eller stempler der er slidt så olie/benzin bliver blandet i cylinderen?
Alt hjælp modtages med glæde.
Rigtig god dag.
mar 2014
Følger: 25 Følgere: 41 Både: 2 Emner: 2 Svar: 122
jul 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
mar 2014
jul 2010
jul 2010
Benzinpumpen i min motor har “desværre” ingen kontakt med krumtap osv. Den sidder på et beslag ligesom vandpumpen og bliver drevet af en rem. Så kan det vel ikke være der fejler ligger?
mar 2014
jul 2010
jul 2010
mar 2014
Ja så kan det ikke være det
jul 2010
mar 2014
Har du været ude og lade den arbejde ?
jul 2010
Nej jeg synes ikke umiddelbart at oliestanden steg efter de 10-15 minutter jeg havde den stående i tomgang men da jeg tappede “olie” af den var der en del for meget på.
Jeg har ikke haft båden i vandet endnu så har ikke prøvet at lade den arbejde.
aug 2014
Følger: 1 Svar: 3
Mit skud på benzin i olien er:Karburatoren lekker benzinen direkte ned i manifolden,prøv med nyt pakningssæt,indeholder også nåleventil.elchokeren burde måske også skiftes.
Der er et omfattende justerings arbejde af svømmer,arme og stænger mm.Skal laves af en Prof.Karburatoren er måske også forspændt,skæve flanger,typisk på ældre V8.
Benzin i olien har jeg set på Ford V8 og GM V8.Find et Amerikansk bådforum de ved som regel besked.
mvh Hasse
Motor blander olie og benzin.